Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera svensk iPhone 3G utan ett Telia SIM.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-02 23:23

Hej hej
Jag har en fråga,, och ja, jag har försökt hitta svaren i denna djungel av frågor utan någon direkt framgång, faktiskt så känner mig nästan mer förvirrad nu än innan jag började rota runt. Så jag behöver helt enkelt hjälp vilket tar oss till mina frågor.
Jag har iaf en sprojlans ny svenskköpt icke aktiverad iPhone 3G som självklart är låst till Telia. Själv så har jag mitt abonnemang på TRE och har beställt ett rebelsim kort för att kunna möta dessa två världar. Men hur är det nu, måste jag aktivera iPhonen innan jag kan använda mitt rebelsim+ TRE eller funkar det rakt av, om inte finns det något sätt att gå runt det hela. Testade även med ett Telia kontantkort som jag hade liggande men det funkade inte heller, får ingen respons i itunes, står bara att den ansluter men det blir inte bättre än så. Så hur får jag liv i luren, är det bara att vänta in rebelsim kortet,, eller..

MVH/FRD

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-03 09:42

Prova att köra QuickPwn 2.2 om du har firmware 2.2 och jailbreaka samt aktivera din iPhone.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-03 09:59

Fick igång aktiveringen med kontantkortet, krävdes en omstart av datorn för att iTunes skulle kicka igång telefonen, så jag är på banan på den fronten,, so far so good. Nu är det bara vänta in Rebelsim. Tack för dit inlägg, ska kolla på jailbreak, öppnar ju för lite kul.

1
Bevaka tråden