Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera iPhone till 2.1 firmware

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

har en ny iphone som det ligger 2.0 i...hur får jag tag i uppdateringsfilen för 2.1... ???? jag vill inte ha 2.2 eftersom jag har en "hackad"... och då slutar den tydligen att funka... men däremot vill jag gärna ha 2.1 versionen i den...

Uppdateringen 2.1 får du genom att ansluta till iTunes. Den kostar inget.
Se här: IPhone: iPhone 2.1 Update Available Now
För att kunna använda iPhone 2.1 måste du ladda ned iTunes 8 vilket du kan göra här: Apple - iTunes - Download iTunes om du inte redan gjort det.

jo...fast problemet är att numera är det version 2.2 man får om man väljer att uppdatera.. och den vill jag INTE ha... så man måste få tag på 2.1-filen och lägga in den manuellt.. vad jag förstått... rätta mig gärna om jag har fel.

Har du iPhone 2G eller 3G? Om du har en iPhone 2G (den gamla modellen alltså) så går det lika bra att låsa upp 2.2 som 2.1.

Ursprungligen av Adrian B:

Har du iPhone 2G eller 3G? Om du har en iPhone 2G (den gamla modellen alltså) så går det lika bra att låsa upp 2.2 som 2.1.

det är en 3G... all new..:)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-12-07 11:45

jag har samma problem som olovbag, vill ha 2.1 istället för 2.2....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-07 11:53

Varför vill ni inte ha 2.2?
Jag tycker att den funkar bra.

Yes!!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-12-07 11:57

enligt andra forum och sajter upphör simkortsupplåsningen att fungera om man uppdaterar till 2.2, om man då inte använder telia är det av stor vikt att inte uppdatera till 2.2 utan till 2.1

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-12-07 12:06

googlade och fann detta: iPhone 2.1 Download (without iTunes) - Broadband & ADSL Forums - Internet, Gaming, Hardware, Software uppdateringen verkar ha fungerat för honom...

jag har hittat filen och uppdaterat min telefon till 2.1 det funkar kanon.... simkortsupplåsningen funkar inte om man uppdaterar till 2.2....

  • Medlem
  • 2008-12-08 08:51
Ursprungligen av olovbag:

jag har hittat filen och uppdaterat min telefon till 2.1 det funkar kanon.... simkortsupplåsningen funkar inte om man uppdaterar till 2.2....

Simkortsupplåsningen funkar om man använder sig av Pwnagetool för att uppdatera till 2.2. Tricket är att inte uppdatera basebandet i telefonen, vilket man kan göra med Pwnagetool (jag tror att default i programmet är att inte uppdatera baseband).
För övrigt tror jag att Rebel-sim är på god väg att lösa problemet med 2.2 och det uppdaterade basebandet.

Ursprungligen av buppi:

Simkortsupplåsningen funkar om man använder sig av Pwnagetool för att uppdatera till 2.2. Tricket är att inte uppdatera basebandet i telefonen, vilket man kan göra med Pwnagetool (jag tror att default i programmet är att inte uppdatera baseband).
För övrigt tror jag att Rebel-sim är på god väg att lösa problemet med 2.2 och det uppdaterade basebandet.

tjena... jo jag såg att rebel-sim verkar ha fixat det hela ska kontakta dom på måndag när dom öppnar sin nya shop..:)... tills vidare får man köra fela kontant..

Bluetooth till bil

Hej hjälpsamma medlemmar.

Jag har en ny bil (Volvo XC60) med bluetooths anslutning till mobiltelefon.
Men bilen hittar inte min Iphone 1.1.4 modell, aldrig uppdaterad bara jailbreakad från köpet.

Provade med en annan Ericsson och den hittade bilen direkt, någon som vet hur jag ska göra, hjälper det att uppdatera till 2.0?

MVH Markus

1
Bevaka tråden