Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis TV till din iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kan du ladda ned Joost gratis i din iPhone och iPod Touch G2.

MacWorld skriver:
"Vi har tidigare uppmärksammat svenskutvecklade Joost som ger tillgång till tiotusentals tv-program direkt i datorn. Nu har utvecklarna även tagit fram en version till iPhone och iPod Touch. För att hitta sevärda program kan man välja mellan att söka efter en speciell video, bläddra bland kategorierna, se vilka program som är mest populära eller titta på vad som rekommenderas. Bland de 46 000 tillgängliga videorna finns en hel del musikvideor, dokumentärer, sportsändningar och filmer. Eftersom allting är upplagt med upphovsrättsinnehavarnas godkännande bör man emellertid inte förvänta sig att hitta de senaste storfilmerna.
Joost är gratis och kan laddas ner från App Store. Systemkravet är en iPhone eller iPod Touch med version 2.1 eller högre av den inbyggda mjukvaran."

Applikationen kan inte strömma video över mobilnätet utan kräver att telefonen används inom ett trådlöst nätverk.

Länk: Gratis TV till din iPhone - MacWorld

Senast redigerat 2008-12-02 17:43

Jag har laddat ned Joost på min iPod Touch G1 och det fungerar bra.
Det går att se på "riktiga" filmer, kul ! Nu behöver jag kanske inte sakna möjligheten att köpa filmer genom US iTunes längre.
Fler som har prövat ?

Ska testa. Men det är synd att man måste ha tillgång till wifi. Även om jag förstår att det inte hade funkat klockrent på EDGE eller 3G...

Ursprungligen av henkebarn:

Ska testa. Men det är synd att man måste ha tillgång till wifi. Även om jag förstår att det inte hade funkat klockrent på EDGE eller 3G...

Ja, det är synd. Man måste ha trådlöst hemma eller gå på caféer med gratis WiFi.
Hittade en rolig liten film iBod, se bild. Musiken laddas ned i kroppen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-05 12:24

Vore ju himla bra om vanliga SVT sändningar som rapport och sånt kunde hittas där

  • Medlem
  • 2008-12-05 15:36

TV4 och SVT ska ju ha ett samarbete med Joost som innebär att det ska gå och se svenska program.............................men jag har då inte lyckats hitta några!

Peter

När jag söker TV4 på Joost så poppar det upp Hey Baberiba, Kalla Fakta-hösten-07, När och fjärran, Leila bakar-våren-07, Ursäkta röran etc.
Söker jag på Sweden kommer det också upp en del program tex Inga from Sweden och Sweden Rally. På Swedish TV är det samma. Gamla program men några finns iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-06 12:12

Jag hittar då inget på TV4, men på sweden finns ju en del.

1
Bevaka tråden