Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Auto-Sync

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 00:44

Hej alla!

Efter jag har importerat låtar från en CD till bibloteket i iTunes, så flyttar jag dom sen till min iPod Shuffle. Låtarna vill jag sen inte ha kvar i mitt biblotek i iTunes, så jag tar bort dom. Problemet är nu att då raderas låterna från iPoden också.

Så jag försökte på nytt.
Denna gång kopplade jag bort iPoden från datorn och sen raderade låtarna i bibloteket i iTunes. Men sen nästa gång jag kopplade iPoden till datorn så togs låtarna borta endå från iPoden. Den tycker alltså, om inte låterna finns i iTunes, då ska dom inte finnas på iPoden heller.

Så här går det inte att ha det.
Vad kan man göra åt detta?
Har jag missat något?
Hur avaktiverar man auto-sync?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 01:11

Jag har läst runt på andra forum. Tydligen så går detta inte att ändra i nya iTunes 7. Många världen över har blivit av med musik osv från deras iPod.
Hoppas det kommer en uppdatering som fixar detta.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-15 08:30

Detta har ingenting med iTunes 7 att göra. Shuffle stöder inte manuell hantering av låtarna fullt ut, helt enkelt, utan varje gång man kopplar in iPoden till datorn (iTunes) så synkas låtarna. (Jag kör f.ö. manuell hantering av låtarna på min 3G iPod, och där funkar det på samma sätt som det alltid gjort.)

Tanken med Shuffle är ju att den ska vara en slit-och-släng-spelare, i den meningen att man inte ska lagra musiken på spelaren utan istället byta den ofta och då blir det bara jobbigt om man inte har musiken kvar i iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 13:18

I see... tack för ditt svar

  • Medlem
  • 2008-12-07 21:32

Detta var det sämsta jag har hört. Har nyligen köpt mig en shuffle. och detta iriterar mig något fruktansvärt. Jag vill inte ha musik liggande på min dator ju!!!!!!!!

1
Bevaka tråden