Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat ljud?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ganska ny Apple TV som har funkat utmärkt. HDMI koppling mellan Apple TV och min platt-TV + optisk kabel mellan Apple TV och sourround förstärkaren.

Jag konverterar filmer med Handbrake och VisualHub.

Alla filmer som jag sparat om till Apple TV format har funkat perfekt.
Men nu har helt plötsligt ljudet försvunnit från filmer jag tidigare sett och nya jag ska se! Det har även tillkommit HD symbol efter vissa filmer...

Jag tror att problemen hände när jag uppdaterade Itunes, men är inte säker...

Hur f-n kan ljudet sluta funka på filmer som jag tidigare kunnat se och lyssna på?!

Någon?

/Magnus

Ingen som har en aning?!

/M

Eftersom Apple TV o iTunes är bästa kompisar så det säkert så som du säger att det är uppdateringen som ställde till det.
Du får hålla ögonen öppna efter motsvarande uppdateringar av programmen Handbrake o VisualHub.
Någon nedgradering av iTunes känner jag inte till att man kan göra. =/

Ursprungligen av Futurepast:

...
Du får hålla ögonen öppna efter motsvarande uppdateringar av programmen Handbrake o VisualHub.

VisualHub är nerlagd. Handbrake 0.9.3 ersätter VH i stor utsträckning. Man kan numera stoppa in det mesta, men fokus på output är MPEG4/H.264. AppleTV-preset:en genererar numera kopior av originalet utan visuell skillnad. En 2-timmars DVD-film blir runt 1,5GB och du kan inte se skillnad på original och kopia under uppspelning

Nu har jag fått reda på problemet.
Det var uppdateringen av Apple TV som ställde till det. Filer med enbart 5.1 ljud kan inte längre spelas. Filmerna måste ha BÅDE AAC ljud och AC3 5.1. Då kommer ATV välja 5.1 ljudet.
Det jag fick göra var att återställa min ATV till grundinställningen (version 2.1).
Då funkar allt utmärkt igen...

1
Bevaka tråden