Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska detta likna? :)

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-08 14:54

AppleWorld Ltd.

Nagon som sett detta innan?

Ursprungligen av SFB:

Vad ska detta likna?

Vilket? Vad är det du undrar egentligen? Om hemsidan eller företaget generellt, eller någon speciell text eller bild, eller så?

Det ska väl likna en Apple-återförsäljare.

Om man ska leta efter något "skumt", så är det väl t.ex. att webb-adressen är ".hu" (Ungern), men alla deras kontor ligger i England.

Senast redigerat 2008-12-08 15:43

ser inget större fel e jag rädd..

Jag ser hur många varningstecken som helst!!!

- Gratis website (reklamen högst upp)
- Gmail e-mail
- Utskriften av firma regnummer på det sättet
- Effekterna de gett Apple loggan,
Apple skulle ALDRIG gå med på det!

Euronics får inte sälja Apple grejer, hur skulle de här mupparna för göra det ???

Det finns en länk med "Designed by BelaVarga".

Det kan ju vara så enkelt att han håller på med webbdesign, och detta är en test och/eller demo.

Vi hade en annan liknande tråd nyligen, där någon slog larm om en "skum" webb-butik. Men det visade sig vara en test-sajt från säljarna av ett e-handels-system, där man visade hur en webb-butik kan se ut om man använder deras produkt.

Men med ett sådant användande av Apples logo ?!

Ursprungligen av SkrotNisse:

Men med ett sådant användande av Apples logo ?!

I en test/demo-sajt? Ja, varför inte. Jag tror inte Apple skulle hänga en liten ungersk webbdesigner för det.

Titta på priserna. Jag tror inte någon tar detta för en "riktig" webb-butik. Ungefär halva priset på datorerna. Och samma pris på 23- och 30-tums Cinema Display. Och frågetecken på vissa priser. Bara för att nämna något.

Kan vi inte låta trådskaparen återkomma, och kanske precisera sin fråga lite, innan vi glider för långt ut i spekulationer.

• Medlem
  • 2008-12-08 16:48

Ok jag hittade länken via någon blocket liknande sida. Annonsdirekt kanske minns inte riktigt hehe. Så det är nog Bluff med stora B. Ska ordna länken till annonsen, den var iofs ganska rolig

• Medlem
  • 2008-12-08 16:51

Ok, så det var ingen test/demo. Helt klart en bluff.

Jag har anmält annonsen på Eniro. Hoppas de tar bort annonsen snabbt, innan någon hinner bli lurad.

• Avstängd
  • International user
  • 2008-12-08 18:14

Solklar bluff!

Det där är båg så det bara skriker om det. Återförsäljarna har normalt otroligt låga marginaler. Apple släpper inte ifrån sig maskinerna för summor ens i närheten av de där fantasierna, om "köpa direkt från fabrik" inte innebär det de bär ut genom bakdörren förstås.

Londonbaserat...med sajten i Ungern :-D. Ett företag som påstår sig vara reggat i UK (Ltd) som har sajten i Ungern bör man akta sig för. Dessa blåsare har inte ens investerat i en -com-domän. :-D. Jezez vilka loosers...men kanske dom kan blåsa till sig några tusen av oinsatta innan dom torskar.

Tänkte precis skapa en tråd som denna efter att ha hittat dem på allaannonser.se.
Är på jakt efter en mac... Fast dessa priser var lite för bra och varningsflaggorna var för många.
Kan man inte anmäla dem för granskning eller något liknande?
Man vet ju inte om de är harmlösa skojjare eller om de är ute efter att göra en massa skada.

Tillåt mej.... Det var ganska genomskinligt...

Det härjar en massa annonser på mactorget.nu också.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-08 19:48

Designer verkar inte så jätte seriös heller
Bela Varga

Fick svar från Eniro nu:

"Hej och tack för ditt mail,

vi plockar bort annonsen.
Stort tack för värdefull information!

Med vänlig hälsning
Eniro Köp & Sälj"

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fick svar från Eniro nu:

"Hej och tack för ditt mail,

vi plockar bort annonsen.
Stort tack för värdefull information!

Med vänlig hälsning
Eniro Köp & Sälj"

Bra gjort! Borde man inte kontakta Apple också så de kan vidta åtgärder så den där liraren tvingas stänga sidan?

Ursprungligen av monkey_man:

Bra gjort! Borde man inte kontakta Apple också så de kan vidta åtgärder så den där liraren tvingas stänga sidan?

Sidan ligger säkert i Ungern av en anledning

• Oregistrerad
  • 2008-12-10 11:15
Ursprungligen av PeeMaN:

Sidan ligger säkert i Ungern av en anledning

Tror inte det hindrar apple iofs. Men knappast något dom kommer lägga ner tid på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 18:46

Men den ligger fortfarande kvar... Då måste jag skynda att fynda!

Jag tycker det var en uppenbar bluff. Väldigt klockrent.

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-12-10 14:31

Det är Steve Jobs som gjort sidan i iWeb

1
Bevaka tråden