Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musplattans tryckområde spridit sig!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-09 18:49

Min Macbook:s tryckområde för styrplattans yta har spridit sig rejält. Nu kan jag trycka på höger sida av höljet (macbookens nedre högra kant) och då trycks på skärmen högerknappen ner.

Har haft lite problem med att tryckknappen har fastnat lite, troligen ett samband...

Någon idé vad detta kan vara, har aldrig läst om något liknande?

/Frank

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-11 16:53

Har exakt samma problem. Äger sista modellen av vita macbooken och vilar handflatan mot plasten medan man skriver, markeras plötsligt texten. Otroligt irriterande.

Har en gång bytt plasten kring tangentbordet pg a att den sprack lite i nederkant. Jag misstänker att felet uppstod när dom satte ihop datorn igen. Har du också bytt plasten?

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-12-13 00:59
Ursprungligen av peterl:

Har exakt samma problem. Äger sista modellen av vita macbooken och vilar handflatan mot plasten medan man skriver, markeras plötsligt texten. Otroligt irriterande.

Har en gång bytt plasten kring tangentbordet pg a att den sprack lite i nederkant. Jag misstänker att felet uppstod när dom satte ihop datorn igen. Har du också bytt plasten?

Om ni inte redan visste så byter de både styrplattan och tangentbordet när de byter "plasten kring tangentbordet", d.v.s. topcaset.

1
Bevaka tråden