Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie Importproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
jag har stött på problem när jag laddar ner film från kameran. Efter en stund, kan vara både 3, 7 eller 20 minuter så avbryts det. Mycket irriterande! Jag har trodde det var skärmsläckaren men det verkar inte så. Kanske fildelning??? men det borde i så fall "bara" ge en störning.
Detta hände aldrig i OS9. Nu kör jag 10.2 och felet uppstår i både iMovie2 och 3.

Vad kan felet vara. Jag är färsk som OSX-användare så jag kan säkert ha missat något.:eek:

Ska tillägga att jag kör en Dual 1,42Ghz och OS 10.2.4

Senast redigerat 2003-03-26 17:56
  • Medlem
  • 2003-03-26 17:49

Jag har varit med om exakt samma problem som du beskriver (kör OS X 10.2.4 på en dual 450 G4). Så om någon vet något om varför detta uppstår så är jag mycket nyfiken att veta!

Är vi bara två pers som har haft detta problem? Hursomhelst så tankade jag in 90 minuter igår med version 3.0.2 och utan problem. Det jag gjorde var att stänga av fildelningarna. (Skrivare och personlig) Sen flöt det på utan förhinder.

Jag tankar mycket film hela tiden och just det problemet har jag aldrig stött på.....

Men gudarna ska veta att iMovie inte är Apple's bäst programmerade program.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Jag tankar mycket film hela tiden och just det problemet har jag aldrig stött på.....

Men gudarna ska veta att iMovie inte är Apple's bäst programmerade program.

Jag glömde tillägga att jag knäppte av AppleTalk också. Det kan ju ha stört. Samtidigt så tycker jag att en så vass maskin som jag nu har inte bode ha något problem alls. Dålig programmering???
För mig som totalamatör med stort intresse av teknik var iMovie2 en klar hit, fast nog är det lite segt när man har en timme och kanske 200 klipp. Version 3... jag förstår ärlig talat inte varför man tagit bort så mycket bra, sen är det segt och oberäknerligt också. Synd!

• Medlem
  • 2003-03-30 22:54

Jag börjar misstänka att det är något strul med mina FireWire portar som gör att problemet uppstår. Men det är bara en gissning (har lite problem med en extern FireWire brännare nämligen). Men jag ska undersöka det mer.

Jag har haft samma problem, men det avhjälptes när Apple bytte logikkort i datorn.

• Medlem
  • 2003-03-31 13:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christian Åhs
Jag har haft samma problem, men det avhjälptes när Apple bytte logikkort i datorn.

Okay, vad kostade det? eller gick det på garanti? (samt en dum fråga: vad är logikkortet, är det moderbordet?)

Av någon anledning så kallar Apple sina moderkort för logikkort. Men vi som är nördar säger kort och gott "morsan"

1
Bevaka tråden