Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ringa bara med telefonboken

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I morse när jag vaknade så hade inte telefonen ringt (alarm) så det blev lite panik jag kollar på telefonen och allt är som vanligt efter nån timme när jag tar fram telefonen så står det att springbordet har krachat (är jailbreakad) och att jag måste starta om springbordet, jag gör det och allt verkar vara frid och fröjd. men när jag klickar på "telefon" symbolen så får jag fram knappsattsen men "ring-knappen" är utan text och jag kan inte klicka på någonting och efter ca 10 sekunder släcks det ner och jag är tillbaka till menyn..????? jag har provat att starta om telefonen provat att starta om springborden och gått igenom alla tänkbara menyer..

om jag går in i telefonboken och väljer en kontakt den vägen så kan jag ringa ut, men jag kan inte slå in ett telefonnummer eller titta på mina favoriter o.d

nån som har nån ide??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-11 09:45

Svårt att säga vad det är. Vad installerade du sist? Har du startat om iphonen? Återställt alla inställningar? Om allt misslyckats så får du återställa telefonen i itunes och installera inget från rip dev (installer och kate t ex).

//Rob

jag har inte installerat nått på flera dagar... får kanske återställa telefonen i itunes :(.. såå å jobbigt...

Jag har bara hunnit ha min iphone i nån vecka... är det vanligt att den krachar?? eller beror det på att man "leker" typ jealbreakar den... är det vanligt att den krachar när man gjort det??..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-11 12:49
Ursprungligen av olovbag:

Jag har bara hunnit ha min iphone i nån vecka... är det vanligt att den krachar?? eller beror det på att man "leker" typ jealbreakar den... är det vanligt att den krachar när man gjort det??..

Jag har haft min sen november 2007 och den har aldrig kraschat (med undantag för safari och apbollen). Min är en hackad, jailbreakad 2G som har kört alla mjukvaror från 1.1.1 upp till 2.2

Ursprungligen av olovbag:

Jag har bara hunnit ha min iphone i nån vecka... är det vanligt att den krachar?? eller beror det på att man "leker" typ jealbreakar den... är det vanligt att den krachar när man gjort det??..

Varför svarar du inte på det här?:

Ursprungligen av Robo-X:

Svårt att säga vad det är. Vad installerade du sist?Har du startat om iphonen? Återställt alla inställningar? Om allt misslyckats så får du återställa telefonen i itunes och installera inget från rip dev (installer och kate t ex).

//Rob

Ursprungligen av theplague:

Varför svarar du inte på det här?:

jamen hallå??..skrev i första inlägget

jag har provat att starta om telefonen provat att starta om springboarden och gått igenom alla tänkbara menyer

Ursprungligen av olovbag:

jamen hallå??..skrev i första inlägget

jag har provat att starta om telefonen provat att starta om springboarden och gått igenom alla tänkbara menyer

Ok, så du har valt "återsäll alla tillställningar"?
Det framgår inte helt direkt i en mening som "gått igenom alla möjliga menyer"...

yepp.. har "återställt alla inställningar".. eller tillställningar..:) hihi..

fråga.... om jag vill återställa den i itunes.. installeras automatiskt nyaste versionen 2.2 då??.. kan man iefterhand lägga in 2.1 igen då.. eller är den låst till 2.2??

inget funkade så jag körde en återställning i itunes.. men då uppdateras även programvaran varför jag fick 2.2 i telefonen och då funkar det inte med mitt "extrakort" eftersom jag inte använder telia.... vad gör man nu?? går inte att installera 2.1 igen verkar det som :(.. nu är man lite ställd..

Ursprungligen av olovbag:

inget funkade så jag körde en återställning i itunes.. men då uppdateras även programvaran varför jag fick 2.2 i telefonen och då funkar det inte med mitt "extrakort" eftersom jag inte använder telia.... vad gör man nu?? går inte att installera 2.1 igen verkar det som :(.. nu är man lite ställd..

Sök i upplåsningsdelen för guds skull!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-12 00:14

Nu är det för sent (eftersom basebandet är uppgraderad) men hade du läst lite innan så är det möjligt att återställa genom att hålla ner shift (PC) eller option (Mac) tangenten och samtidigt klicka på återställ då kan man välja ett eget firmware. T ex den älrde 2.1.

Nu får du försöka få tag på ett nytt adapter kort (rebellsim ska fungera) men det finns säkert andra adapter.

//Rob

ok.. surt det gick bara inte att restora den med äldre ver. jag försökte säkert 10ggr och den gick en bit sen fick jag ett felmeddelande provade med två olika versioner ett antal gånger... till sist valde jag bara "restore" och då funkade det direkt.. men blev 2.2..:((((( bara att vänta på att det kommer nån hack då??? eller köpa rebellsim... ???.. hmmm

Jag hade till 100% exakt samma problem med min (3G, FW2.1)
Visade sig komma av kate.
Lade på kate från RipDev. Såg till att få en testlicens på kate så jag kunde mecka med den. Kunde inte få bukt med problemet så jag avaktiverade alla features i kate, sedan fungerade knappsats osv. Avinstallerade kate och det kommer nog att dröja innan det åker på igen..

Kjell

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-17 19:13

Det har varnats rätt mycket mot att använda RipDevs program. Speciellt Kate. Har varit problem även på gamla 1.1.x firmware.

//Rob

1
Bevaka tråden