Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Min granne har fått tag på en gammal iMac utan airport kort. Finns det ngn USB sticka som han kan köpa som gör att han kan koppla upp sig på sitt trådlösa nät?
Tänk på en sak. Om iMacen är så gammal att den bara har USB1, så kanske inte alla sådana USB-donglar funkar. Några av dem kräver nog USB2. Och även om man hittar en som funkar i USB1, så blir nog hastigheten inte så imponerande via USB1.
Tänk på en sak. Om iMacen är så gammal att den bara har USB1, så kanske inte alla sådana USB-donglar funkar. Några av dem kräver nog USB2. Och även om man hittar en som funkar i USB1, så blir nog hastigheten inte så imponerande via USB1.
Snarare brukar det väl vara så att man bara kan använda 802.11b eller är begränsad till en hastighet av max 5-10 Mbit/s om man använder USB 1.x? Det är åtminstone vad som gäller för min några år gamla USB-moj från Planex och jag har aldrig stött på någon som fungerat annorlunda.