Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Italien - Låst?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-12-15 00:25

Hej!

Min lillebror var i Milano i veckan och han gick in till flera butiker i Bergamo/Milano och han var välkommen att köpa hur många iPhones 3G som helst utan abonnemang, men alla försäljarna sa att han var tvungen att låsa upp den för att kunna använda den i Sverige.

-Stämmer detta?
-Jag har en 2:a chans att få hem en iPhone 4G från italien snart. Ska jag be min kompis ta hem en till mig? (569 EUR för 16GB modellen.)

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-12-15 06:39

Hej,

De är olåsta där. Köpte mig en själv i Rom för ett par veckor sedan, inget problem alls.

D.

Ursprungligen av Bobisch:

Hej!

Min lillebror var i Milano i veckan och han gick in till flera butiker i Bergamo/Milano och han var välkommen att köpa hur många iPhones 3G som helst utan abonnemang, men alla försäljarna sa att han var tvungen att låsa upp den för att kunna använda den i Sverige.

-Stämmer detta?
-Jag har en 2:a chans att få hem en iPhone 4G från italien snart. Ska jag be min kompis ta hem en till mig? (569 EUR för 16GB modellen.)

Tack på förhand!

Berätta!
Om iPhone 4G alltså.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-12-15 09:15
Ursprungligen av theplague:

Berätta!
Om iPhone 4G alltså.

Aaaaahahah
Sorry, jag tror jag var mer än lovligt trött. Det ska naturligtvis vara: 4G=3G.
...men visst hade det varit trevligt om han hade hittat någon ny hemlig modell ;]

  • Medlem
  • 2008-12-15 09:51

IPhone i Italien

Jag köpte min i Italien i November och har funkat jätte bra. Jag har updaterat till 2.2 och inga problem.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-12-15 21:21

Nä!? Verkligen? Finns det redan en tråd?
Oj! Det visste jag inte. *IRONI*

Synd bara att den tråden innehåller 27 sidor snack. Ska man spika nåt i forumet så ska det ju vara 1 sida med TOKrelevanta inlägg som har belägg för sina påståenden.

Jag läste naturligtvis igenom 70% av den tråden och trots detta fick jag inte fick tillräckliga svar på mina frågor. Däremot fick jag tydliga svar som jag fick när jag skapade en ny tråd.

Svar som ditt eller: "Googla", "sök i forumet" osv skapar bara irritation.

Tack till alla i denna tråden som hjälpte mig med svar.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-12-15 21:50

Det är ju trevligare om folk ber dig söka till nästa gång

Men jag tror nog att dom menar att du måste aktivera din iphone på itunes. Är inte så insatt men det är så jag förstår det. Den är fortfarande inte låst på något sätt.

Eller så har han möjligen bara gått in i helt fel affärer

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-12-15 22:03
Ursprungligen av Lisinge:

Det är ju trevligare om folk ber dig söka till nästa gång

Men jag tror nog att dom menar att du måste aktivera din iphone på itunes. Är inte så insatt men det är så jag förstår det. Den är fortfarande inte låst på något sätt.

Eller så har han möjligen bara gått in i helt fel affärer

Ja, det måste ha uppstått "lite" missförstånd. Jag blev lite knäckt när jag var så nära att ha en iPhone i handen, men det lönar sig inte att gråta över spilld mjölk. Jag har en annan kompis som kan ta hem en iPhone från italien. Det är därför som det är väldigt viktigt för mig att få svart på vitt hur det förhåller sig idag. Tidsaspekten är viktig, det kan ju vara så att det har ändrat sig, därför önskade jag mig relevanta inlägg som är nya.

Tack! Det är inlägg som ditt som gör att jag vågar be min polare att ta hem en iPhone 100%.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-16 18:02
Ursprungligen av Bobisch:

Nä!? Verkligen? Finns det redan en tråd?
Oj! Det visste jag inte. *IRONI*

Synd bara att den tråden innehåller 27 sidor snack. Ska man spika nåt i forumet så ska det ju vara 1 sida med TOKrelevanta inlägg som har belägg för sina påståenden.

Jag läste naturligtvis igenom 70% av den tråden och trots detta fick jag inte fick tillräckliga svar på mina frågor. Däremot fick jag tydliga svar som jag fick när jag skapade en ny tråd.

Svar som ditt eller: "Googla", "sök i forumet" osv skapar bara irritation.

Tack till alla i denna tråden som hjälpte mig med svar.

Är 70% något magiskt tal eller?

Gör om gör rätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-16 20:36
Ursprungligen av Bobisch:

Nä!? Verkligen? Finns det redan en tråd?
Oj! Det visste jag inte. *IRONI*

Synd bara att den tråden innehåller 27 sidor snack. Ska man spika nåt i forumet så ska det ju vara 1 sida med TOKrelevanta inlägg som har belägg för sina påståenden.

Jag läste naturligtvis igenom 70% av den tråden och trots detta fick jag inte fick tillräckliga svar på mina frågor. Däremot fick jag tydliga svar som jag fick när jag skapade en ny tråd.

Svar som ditt eller: "Googla", "sök i forumet" osv skapar bara irritation.

Tack till alla i denna tråden som hjälpte mig med svar.

Eller så lär du dig söka ordenligt. Ärligt talat så personer som du gör bara att det blir svårare för folk att hitta rätt trådar då det redan finns 10 trådar om precis samma ämne. Då jag skriver detta åt dig är för att detta är något som eg. medför ett bättre forum och istället för att moderatorer som har nog mkt att göra kommer och klagar på exakt samma sak så kanske vi användare får lära oss att lyfta våra feta fingrar och kanske testa SÖKA innan man postar en ny länk. Men visst alla kan göra fel ibland, men som zappee skriver. Gör om gör rätt.

Annars så iphone italien site:99.se - Google-sökning

Och svar på din fråga: Ja du kan köpa en från Italien. I min tråd jag länkar till ovan finns det en lista från Apple (tänker inte länka den här ifrån) som visar vilka länder som säljer helt olåsta iPhones. Och exakt hur du går till väga kan du läsa i tråden jag redan skickat till dig.

Så lås tråden moderatorer. Personen har redan fått svar på sin fråga som besvarats i flera andra liknande trådar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-12-21 02:31

http://www.99.se/k-pa-iphone/245851-k-pa-iphone-3g-ol-st-utomlands.html

Denna har spårat ut och det finns en tidigare tråd som detta borde ha tagits upp i från början.

/mod

1
Bevaka tråden