Nej, det som är problemet, har jag en gång kört Plex i några minuter så måste datorn nästan startas om.
CPU går visserligen ner i normaltakt, men hela datorn är seg och badbollen dyker ofta upp, även vid simpla saker som att klicka på en länk i Safari eller öppna Hämtade Filer-mappen (med få filer i sig).
Och sedan igår har man numera dessutom uppdaterat till 10.5.6 som kom sent igår kväll/natt. Har dock inte förändrat något vad gäller detta problem.
p.s noterar nu dessutom att själva Safari drar en jäkla massa ram, ska det verkligen vara så!? enligt Aktivitetskontrollen så drar Safari nästan 500 Mb (verkligt minne) och 1,75 Gb "VSIZE" (virtuellt?)
Även om jag inte tror att ca 20 Gb är för lite hårddisk utrymme, men säkerligen skulle vara bättre med mer, så får man hoppas att när den nya externa hårddisken kommer hem och man kan tömma den interna rätt rejält, att det löser alla problem helt magiskt... *drömmer och hoppas*
*EDIT*
men va fasen är det för skumt som har hänt med min mac
Stänga av Safari, poff direkt så blev det ungefär 500 Mb ledigt RAM-minne. När jag startade Safari igen och gick in på en sida så tog det upp 40 Mb RAM direkt samt nästan 1Gb VSIZE....