Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Veckovy i iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är de nån som har hört om de blir någon veckovy i kalendern snart?

Finns annars i SaiSuke som även ger dig trådlös synkning med din googlekalender.

--j

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 14:27

Nej, inte hört något, däremot hoppas jag precis som du att det kommer snart, grymt irriterande att det inte finns, det är ju vanligaste frågan man får: När passar det denna vecka? kanske nästa vecka? och att då behöva bläddra dag för dag, eller försöka fatta vilken dag och vecka man är på i listan är inte så lätt.
Dessutom ett extremt bra tillfälle för 'vrid'-funktionen att visa upp sig lite mer
Jag har mailat till Apple om det och även skrivit i deras feedback-funktion på webben om det, gör det ni åxå om ni vill ha funktioner, jag tror faktiskt att det kan hjälpa...

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 15:26
Ursprungligen av macmic:

Nej, inte hört något, däremot hoppas jag precis som du att det kommer snart, grymt irriterande att det inte finns, det är ju vanligaste frågan man får: När passar det denna vecka? kanske nästa vecka? och att då behöva bläddra dag för dag, eller försöka fatta vilken dag och vecka man är på i listan är inte så lätt.
Dessutom ett extremt bra tillfälle för 'vrid'-funktionen att visa upp sig lite mer
Jag har mailat till Apple om det och även skrivit i deras feedback-funktion på webben om det, gör det ni åxå om ni vill ha funktioner, jag tror faktiskt att det kan hjälpa...

Jag ser inga problem med månadsvyn om man inte är tokbusy och har fullt med möte hela dagarna.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 18:43
Ursprungligen av zappee:

Jag ser inga problem med månadsvyn om man inte är tokbusy och har fullt med möte hela dagarna.

Hehe, vet inte om jag skulle kalla mig 'tokbusy', har kanske 2-5 grejor per dag, men mitt problem med månadsvyn är att man ju ändå bara ser bokningarna för en dag i taget, istället för hur det ser ut över en längre tid, som jag ser det är ju månadsvyn egentligen bara en endagsvy, men med ett smidigare sätt att hoppa mellan dagarna.
Vad jag vill ha är en veckovy där jag på ett 'grafiskt' sätt ser när det finns luckor och när det är mycket...

Ursprungligen av zappee:

Det där var ingen bra ursäkt... Det är väl iofs när man är "tokbusy" som man borde ha nytta av kalendern? Vad är nyttan med ett kalender program som inte klarar av att man är "tokbusy"?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-22 06:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Det där var ingen bra ursäkt... Det är väl iofs när man är "tokbusy" som man borde ha nytta av kalendern? Vad är nyttan med ett kalender program som inte klarar av att man är "tokbusy"?

Jag skrev att JAG inte ser några problem eftersom JAG inte har så många poster varje dag. En helt subjektiv kommentar.

Ursprungligen av zappee:

Jag skrev att JAG inte ser några problem eftersom JAG inte har så många poster varje dag. En helt subjektiv kommentar.

Och JAG påpekade att JAG tycker att om man har tokmycket att göra så har man nog rent generellt nytta av en veckovy som standardmässigt brukar finnas i de flesta kalenderprogram. Också en helt subjektiv kommentar.

Om du misstolkade min kommentar om "ingen bra ursäkt" som ett angrepp på dig så läser du fel. Det är givetvis menat att det är ingen bra ursäkt för Apple att utelämna en vettig funktion i ett kalenderprogram eftersom det ofta är "tokbusy" personer som har nytta av kalenderprogram

Vill helst ha veckovyn. Varför implementerade man inte den från början?

• Medlem
  • Gällivare
  • 2009-01-16 20:07
Ursprungligen av westerlu77:

Är de nån som har hört om de blir någon veckovy i kalendern snart?

Som andra säger i tråden, prova Saisuke. Jag är själv ganska extrem kalenderanvändare - använder kalendern vissa dagar upp mot hundratalet gånger - Saisuke är den enda handhållna kalendern som kan mäta sig med Palms Treo kalender.

Ställer man in den rätt så har man i princip också push-funktion mot googles calender (den synkar när kalendern öppnas och synkas efter varje ändring i kalendern).

1
Bevaka tråden