Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsbild ändrades på egen hand?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorse när jag vaknade möttes jag av en väldigt märklig händelse. Tydligen hade bakgrundsbildens automatiskt ändrat sig till någon bild jag aldrig sett innan. Ser ut som en "rymd" bild eller något. Inte ändrat något eller något annat alls.

Igår blev dock iPoden väldigt seg på kvällen, skulle kolla på video men den visade typ ingenting på skärmen eller så. Tog och startade om hela iPoden genom att stänga av genom att hålla inne power-knappen och välja "stäng av"

Kör en iPod Touch G2 med firmware 2.2.

EDIT: Svaret var att bakgrunden som visades var från början av videon jag spelade. Ska iPoden verkligen kunna göra skärmdumpar genom det och använda som bakgrundsbild?

du kanske har "råkat" ta en skärmbild av filmen och sen på något sjukt sätt hamnat som bakgrundsbild

Nja, skulle nästan gissa på att den tagit en sådan screenshot som det stod i tidningarna att den gjorde för att skapa effekten till hemskärmen innan och sen på det sättet kanske lagt sig som bakgrund på något sätt. Väldigt konstigt annars då det inte finns någon screenshot tagen i bildbiblioteket och jag tryckte aldrig på några knappar eller såg ett "blixtrande" ljus som visas när man tar screenshot.

Fortfarande mystiskt att den ställer in bilden själv till denna.

EDIT: Glömde säga att denna bilden bara visades på morgonen (testade starta om med låsknappen 3-4ggr) som bakgrundsbild. När jag senare satte igång den på dagen så var min gamla bakrundsbild som jag haft i en vecka tillbaka igen.

Senast redigerat 2008-12-16 18:30

hade du någåt spår i gång.
jag skulle tro att du hade filmen i igång utan att du visste det, man kan nämligen lyssna på film med ipoden låst om dom ligger i musik

Näe hade ingenting igång heller faktiskt. Det är lite det som var det sjuka också då mobilen var så när jag startade den klockan 8.44 imorse och senare försvann.

Ja, du har ju gett svaret själv. Du gjorde två knapptryckningar som iPoden missuppfattade som en skärmdump-manöver.
Min iPod Touch G2 gör inte något sådant spännande ! Synd.;)

1
Bevaka tråden