Ett problem - jag har olika epost konton lokalt på min iMac. jag vill att dessa synkas mot mitt mobileme konto. Detta sker inte.. inga mail synkas upp och blir tillgängliga via me.com.
Mobile Me synkar bara med Mobile Me konton.
Mobile Me är en IMAP-tjänst. Den gör att Mobile Me kontot på din Mac inehåller samma information som Mobile Me på webben. In och utbox, utkast och skickat samt skräp blir identiska. Skickar du ett mail från Apple Mail så hamnar den i Skickat på Mail och i Send-mappen på Mobile Me, exempelvis.
Men detta gäller enbart för Mobile Me kontot.
Du kan inte synka andra konton. Det du kan göra är att lägga till regler i Apple Mail ("Tillämpa regler") så inkommande mail från andra konton automatiskt hamnar i samma brevlåda som den som Mobile Me använder. Eller så kan du välja att dessa konton vidarebefodrar till Mobile Me-kontot, eller så kan du ställa in Mobile Me att hämta brev från dessa konton så att de hamnar direkt i Mobile Me.
Tanken med Mobile Me är att man bara har ett konto - Mobile Me.
Vill man ha åtkomst till andra konton så får man fixa via olika speciallösningar.
Jag har flera e-postkonton, men i Apple Mail har jag enbart Mobile Me.
De andra vidarebefodrar till Mobile Me automatiskt så jag behöver inte ha dem i Apple Mail.