Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wmv9 till mpg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hoppas någon kan hjälpa mig,

jag har en wmv-fil som är för windows media player 9. finns det ngt program som kan konvertera wmp9 till mpg? eller finns det något program till mac som kan spela upp wmp9?

mvh/Tobbe

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobias S

jag har en wmv-fil som är för windows media player 9. finns det ngt program som kan konvertera wmp9 till mpg? eller finns det något program till mac som kan spela upp wmp9?

mvh/Tobbe

Nej det finns inget sådant. Möjligvis så kanske det kommer stödjas av FFMPEG snart..

• Oregistrerad
  • 2003-04-01 20:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobias S

mvh/Tobbe

Jag har för mig att MPlayer stödjer wmp9. Jag vet att det funkar för musik kodat i det.

*/Jonny

• Medlem
  • Gällivare
  • 2003-04-01 21:20

En djupdykning på www.vcdhelp.com brukar lösa dom flesta konverteringsproblem, fast ibland måste man också låna en PC för att kunna konvertera diverse obskyra format...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
Jag har för mig att MPlayer stödjer wmp9. Jag vet att det funkar för musik kodat i det.

*/Jonny

Så vitt jag vet så stödjer INTE MPlayer just WM9 Video. Audio är däremot en annan sak.
Du tänker på .wma?

• Oregistrerad
  • 2003-04-01 22:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Så vitt jag vet så stödjer INTE MPlayer just WM9 Video. Audio är däremot en annan sak.
Du tänker på .wma?

Sorry... Visst var det .wma...
slant till i hjärnan.javascript:smilie(':)')

1
Bevaka tråden