Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MacBooks framtida dock-station (Skärm, Mus och Tgb-förslag mottages)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag slänger nu in en fråga här, efter att ha tröttnat på Dustins otroligt långsamma kundtjänst.

Jag letar efter en plattskärm, 22" - 26" ungefär att docka min MacBook i när jag är hemma.
Har tidigare tittat på bl.a. Samsungs Syncmaster 2693HM USB, men fick aldrig något riktigt svar på vad USB-tillägget i namnet betydde. Har både mailat och ringt dem, och fått olika svar varje gång, vågar inte köpa grisen i säcken. Någon som har förstahandsinfo?

Viktigt är att den skärm jag köper skall ha en inbyggd USB-hub, där jag kommer ha mottagare för trådlöst tgb och mus.

Jag vill alltså ha en egen version av Apples nya LED Cinema Display, förhoppningsvis till ett humanare pris.

Till denna vill jag också ha en snygg mus och ett snyggt tangentbord.

Apples tangentbord är vrålläckert, hur skönt är det att skriva på? Hur länge räcker batterierna, hur laddar man dem? Annat alternativ?

Samma gäller Mighty Mouse, läcker men hur är den att använda? Batteritid, uppladdningsmetod? Den är styrd genom Bluetooth om jag inte minns fel? Annat alternativ på mus?

Budgeten låter jag vara relativt osagd, men utgår från att hamna på billigare än LED Cinema Display utan att tumma alltför mycket på design. Viktigt att trivas med sin arbetsyta!

Tackar hjärtligast!

Martin

Cineman har en del fördelar som du bara får delvis om du snålar.

Cinema 24" har inbyggds iSightkamera och bra högtalare som går via USB.
Strömkabel kommer från skärmen, USB-kontakter sitter bakpå.
Man ansluter Apples ALU-tangentbord - som är grymt skönt direkt till skärmen.

Lägg sedan MacBooken brevid och kör med locket ihopklappat (om du vill)
Du har en väldigt snygg och praktisk lösning.

Visst kan du spara några tusenlappar på att köpa billig skärm, men då får du
inte ström från skärmen, inte iSight inbyggt, inte högtalare i skärmen som funkar genom USB (det blir ytterligare en sladd). Har skärmen USB-hubb inbyggt kan du ju koppla tangentbordet dit iaf.

Sedan blir väl skärmen svart pianolack (det är de ju allihop numera). En del gillar det, andra inte.

iSight kan du ju lösa, hört att en del kör med XBOX 360's tillbehörskamera då den är liten och rätt "macig" i designen.

Jag skulle vilja be dig överväga Apples lösning igen.

Risken är ju att du ångrar röven av dig efteråt annars...

Mighty Mouse är rena skiten, styrkulan uppepå lägger av inom en månad för att sedan aldrig bli bra igen trots idog rengöring.... haft, gnidigt, slängt ! pengar i havet!

Alternativ B på mus har Kensington;

http://www.99.se/kringutrustning/254796-tips-smart-mus-ers-tter-apples.html

Plugga musens lilla radiomottagare in i tangentbordet, så behöver du inte bry dig om den efter det...

1
Bevaka tråden