Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mappar på hemskärmen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

lägger ut denna tråd på rätt ställe

har en ipod touch och har massor program på hemskärmen. finns det något program så att man kan lägga programmen i en mapp på hemskärmen?

Ursprungligen av kalle94:

lägger ut denna tråd på rätt ställe

har en ipod touch och har massor program på hemskärmen. finns det något program så att man kan lägga programmen i en mapp på hemskärmen?

Förstår inte riktigt frågan. Du undrar om man kan spara ned program i en mapp på din iPod Touch ? Nej det tror jag inte man kan och det behövs inte. Du har 9 sidor att lägga program på. Själv är mina 9 sidor helt fulla så jag har alltså 9 ggr 16 program/sida + 4 på första sidan, vilket blir....många !;) Du kan flytta runt programmen hur du vill på sidorna genom att trycka på vilket program som helst tills det börjar darra. Då går dom att röra på. Du avslutar darrningen genom att trycka på hemknappen. Utöver det så har jag säkert 100 extra program nedladdade på iTunes. Brukar ta bort program från min iPod och ladda ned nya från mitt lager.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2008-12-15 02:08

Jo det finns ett program som heter Categories som går att ladda ner genom Cydia.
Genom det kan du skapa dina egna mappar och flytta in dom program som du inte vill ha på hemskärmen

Ursprungligen av lappen71:

Jo det finns ett program som heter Categories som går att ladda ner genom Cydia.
Genom det kan du skapa dina egna mappar och flytta in dom program som du inte vill ha på hemskärmen

jag hittar det inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 16:47

Gör det att man kan ha obegränsat med program på iPoden?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2008-12-15 17:08

Obegränsat är en omöjlighet för utrymmet tar slut nångång.
Men om programet gör att du kan ha fler intsallerade vet jag inte.
Och vem vill ha så många förresten?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 17:14

Givetvis förstår jag att man inte kan ha hur många som helst, min fråga till de som inte förstod det var ju ifall man kan ha fler program än man kan ha på dem nio sidorna?

jo men jag får inte ner det

Ah, glömmer det här med jailbreaking eftersom jag inte har det själv.
Är du ute efter ett snabbare sätt att få tillgång till alla programmen ? För min del tycker jag det är tillräckligt med så pass många program i taget. Men sedan byter jag rätt ofta och det går ju snabbt genom att bara klicka bort dom från iPoden och sedan synka in eller köpa nya. Jag tror att det kommer att ta alltför mycket utrymme om man lägger in massvis med saker på iPoden. Jag har 16 GB, vilken har du ? Du har väl en tanke kring det här men jag förstår själv inte riktigt vinsten med det. Jag misstänker att de 9 sidorna är den övre gränsen för vad man kan pressan in, iaf tills nästa iPod Touch kommer.

det beror ju på hur stora programen är

har 32GB
vi har 9 sidor, 16 på varje.
9*16=144
varje program är väll ungefär 20 mb
2880 MB = 2.8 GB

och det blir ju mycket roligare med mappar.

Egentligen är det väl 144 + de 4 fasta programmen vilket blir 148, men det är förstås inte viktigt i sammanhanget.;)

Ja, har du 32 GB så finns det ju mycket utrymme att fylla men i så fall tror jag du får lägga in fler video, skaffa hyrfilmer (de tar rejält med plats), mer musik osv.
Du får väl hoppas på att nästa iPod Touch har fler sidor. Jag kan förstå hur du tänker. Köper man en med 32 GB borde det finnas mer plats till fler program o dyl. Man vänjer sig snabbt vid att ha mycket på sin Touch. I början tyckte jag det var mycket med de fasta programmen men nu tycker jag det är lagom med två helt fyllda iPod Touch (gamla 8 GB och G2 16 GB).

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2008-12-17 19:42

Det verkar som du är emot jailbreaking Karo eller har du tummen mitt i handen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 21:43

Han vågar nog inte trixa lite med sina saker bara

Ja, jag har nog lite emot jailbreaking. Det beror på att jag läst så många inlägg där det har gått snett. Men det är säkert kul om man vet hur det fungerar.
Mina tummar är rätt placerade och jag är hyfsat händig.

Tycker ni min fina avatar ser ut som en kille ?
Mijau från Missan;)

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2008-12-18 10:44

Ser inte ut som en kille men Karo är faktiskt ett namn på en hund.

För dom som det gått illa för har inte gjort som dom ska helt enkelt.
Allvarligt så är folk så urbota dum ibland att man bara häpnar...och det är för dom det går fel.

När man en gång jailbreakat den så kan man göra så mycket mer

1
Bevaka tråden