Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det 50%/50% att man lyckas?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har nu surfat runt här ett bra tag och märker att det är många som misslyckas med upplåsningen av iPhone. Jag sitter själv i tankarna att Jailbreaka min sprillans nya 3G, som köptes med Telia refil. Hur svårt är det igentligen att göra detta? Jag har inte riktigt förståt hur jag ska gå till väga, jag vill inte låsa upp telefonen utan endast instalera Cydia, så att jag får tillgång till alla coola prog/apc etc. Exakt hur ska jag göra för att inte låsa upp telefonen utan bara jailbreaka den? Telefonen är en 3G med telia refil, och den är uppdaterad via iTunes till 2.2.

Vilka risker finns om man nu gör en jailbreak, eller vad jag nu ska göra?

//micke

Du säger att du vill inte låsa upp telefonen......

Då säger jag att du kan inte låsa upp den...

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 17:20

Uppdatera till 2.2 med iTunes och använd QuickPwn.

//Rob

Det är 100 % chans att du lyckas om du inte jailbreakar ! Sug på det du.;)

Allvarligt talat så går det inte att både ha kakan och äta den. Med det menar jag att du måste vara beredd att pilla lite med iPhonen om du ska få fördelarna. Hatar du att pilla så hacka inte den. Så enkelt är det väl. Varje ny uppdatering som kommer innebär att du måste låsa upp den igen och sedan hacka igen.

Det finns mycket du kan få in i din telefon ändå. AppStore har många gratisprogram och söker du på webben finns det mycket där som du kan bokmärka. Program från iTunes är nog stabilare också i och med att uppdateringarna ingår och gör dom stabilare.

Ursprungligen av Robo-X:

Uppdatera till 2.2 med iTunes och använd QuickPwn.

//Rob

Jag tog mig mod att göra det nu, och det verkar fungera perfekt. Cydia och installer är numera en del av min iPhone.

Så mycket för det förmaningstalet.....:tveksam:

KaRo;)

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 20:09
Ursprungligen av micke.schollin:

Jag tog mig mod att göra det nu, och det verkar fungera perfekt. Cydia och installer är numera en del av min iPhone.

Bra att det har fungerat för dig. Men jag skulle verkligen inte rekommendera Installer. Använd Cydia, det är i alla fall den som innehåller flest program. Installer innehåller program som kommer från RipDev och är känt att skapa stora problem.

//Rob

Jag försökte göra just samma: telia iphone, "råkade" uppdatera till 2.2 i itunes, har efter de försökt att jailbreaka med både pwnage tool 2.2.1 o quickpwn 2.2, i tools så säger itunes att det inte går att återställa med den filen jag skapat, o quickpwn stannar när den ska uppdatera iphonen, (efter man satt den i DFU)

nån ide, kommentar, eller liknande?

Vill ha cyndia

Ursprungligen av johan_paz:

nån ide, kommentar, eller liknande?
Vill ha cyndia

Det är 100 % chans att du lyckas om du inte jailbreakar ! bla bla blaaaa blaha.......;)

Nä, jag vet faktiskt inte men vill du ha Cyndia så klart att du ska se till att få henne....

Sorry, på lite oseriöst humör så här på lördagskväll. Beror dock inte på glöggintag.

känns ju som jag gjort allt rätt, så borde bli belönad med de,, men men den funkar ju ändå.

Vill inte låta tjatig, men är de någon annan än jag som misslyckats med quickpwn?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 22:55
Ursprungligen av johan_paz:

Vill inte låta tjatig, men är de någon annan än jag som misslyckats med quickpwn?

Antagligen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 23:57

Förmodligen men det antalet är väldigt lågt.

//Rob

nu har jag lyckats med var dfu i 10.5.6 som spökade
så jag lär inte vara ensam, iaf inte av dem som försökt efter att ha uppdaterat osx

omsäker på om jag får länka här till de forumet, men att googla på dfu o 10.5.6 borde lösa de

1
Bevaka tråden