Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag måste nog installera om OSX på min macbok. Jag tänker formattera om disken och göra en helt ny installation. Frågan är, vad händer med iphonen och de program jag köpt från appstore. Kommer min nyinstallerade dator tycka att iphonen är ny och skall rensas ut helt? Isåfall, hur får jag tillbaka de program jag köpt?
När du synkar iPhonen på den "nya" datorn synkas väl program, kontakter etc över från iPhonen precis som vid vilket synk som helst?
Musik etc bör du ha en backup på.
Men, gör du inte en backup på alla filer du vill ha kvar(tex .ipa-filerna) innan du formaterar i vilket fall som helst?
Jag vet inte. Har aldrig testat. Men jag har för mig att om man gör samma sak med en ipod så vill osx radera ipodden och börja om på nytt. Jag har haft iphonen i tre dagar bara så jag är lite ovan vid den än.
Men visst time machinar jag rubbet. Så om allt skulle skita sig går det förstås att backa, men jag vill helst veta vad som väntar mig.
Tar du backup på din itunes mapp och itunes inställningar så borde allt stanna kvar på iphonen. Annars vill itunes radera innehållet på din iPhone när du kopplar in den för första gången. Enklast är om du använder flyttassisten och låter den flytta hela home mappen efter att du har installerat nytt system.