Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nytt fenomen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min telefon började ringa för någon dag sedan utan att någon fysisk person ringde upp mig. ringsignalen spelades upp och den vibrerade som den gör när det ringer men jag kunde inte svara eller ignorera samtalet så ända utvägen var att stänga av telefonen.

var inne på telia idag och lämnade in den så att dom även kan fixa mitt headset.

någon annan som har upplevt det fenomenet?

FRA har satt igång på allvar

Låter jävligt konstigt och jag har fatiskt aldrig hört talas om något liknande...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-12-22 12:13

Det har hänt mig en eller två ggr på den första generationens iPhone att den har fått tokfnatt vid inkommande samtal och bara ringt och ringt. Det enda som hjälpte var att tvångsavsluta den. Eller så blandar jag ihop den med någon gammal Nokia..

Kan det inte vara det som kan hända på stationära telefoner ?
Jag menar när det ringer och när man sedan svarar så är det ingen i andra ändan ?
Det är ju när telefonförsäljare ringer upp flera samtidigt och så läggs samtalen på kö.
Bara en tanke...

Ursprungligen av KaRo:

Kan det inte vara det som kan hända på stationära telefoner ?
Jag menar när det ringer och när man sedan svarar så är det ingen i andra ändan ?
Det är ju när telefonförsäljare ringer upp flera samtidigt och så läggs samtalen på kö.
Bara en tanke...

bra tanke, men grejen är det att jag inte kan svara hur mkt jag än vill...

det dryga med detta är att jag får sitta med dryga släkten på julafton utan att kunna roa mig själv med iphonen. what to do?! hahaha nej det löser väl sig med lite SVT som bara händer en gång om året.

har hänt 3 ggr på min första generationens iphone (1.1.1). då har faktiskt någon ringt mig, men skärmen har vägrat "vakna". nu är det länge sen sist, men har för mig jag åtminstone kunde trycka bort samtalet på sleep/wake-knappen och sen har telefonen fungerat igen. sen dess har jag hunnit till uppdatera till 1.1.3 och där hände det aldrig, inte heller nu på den korta tiden jag haft 2.1.

okej, jag kunde inte ens trycka på sleep/wake-knappen för att ignorera samtalet.

Fick ett sms av Telia idag att telefonen var reparerad och fanns att hämtas i Telias butik. Snabb som en skållad bäver körde jag in till butiken för att genast bli besviken och glad.

"Du har fått en ny telefon, och nytt headset."

Fick varken reda på om det var mjukvaran eller hårdvaran det vart fel på. =(
Är iaf glad att jag äntligen har "min" telefon igen, det är ju trots allt lite skillnad på en Sony Ericsson K600i och en iphone...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-10 15:37
Ursprungligen av frikktion:

Fick ett sms av Telia idag att telefonen var reparerad och fanns att hämtas i Telias butik. Snabb som en skållad bäver körde jag in till butiken för att genast bli besviken och glad.

"Du har fått en ny telefon, och nytt headset."

Fick varken reda på om det var mjukvaran eller hårdvaran det vart fel på. =(
Är iaf glad att jag äntligen har "min" telefon igen, det är ju trots allt lite skillnad på en Sony Ericsson K600i och en iphone...

Det får man aldrig reda på, oftast byter de bara telefonen rakt av.

1
Bevaka tråden