Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får man disskutera crackade spel här?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får man disskutera crackade appstore spel här? (alltså spel/program med ändelsen .ipa)

nej

......

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-12-22 19:40

Finns säkert andra betydligt lämpligare forum på nätet där detta kan diskuteras...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-22 22:07

Fast annan crackad programvara diskuteras helvilt här på forumet, men det är det ingen som bryr sig om.

  • Medlem
  • 2008-12-22 22:11
Ursprungligen av smurf:

Fast annan crackad programvara diskuteras helvilt här på forumet, men det är det ingen som bryr sig om.

Gör det det så vill vi att det rapporteras. Jag tvvlar på att det du säger stämmer eftersom vi brukar få blixtsnabba anmälningar när det händer.
Admin

Ursprungligen av smurf:

Fast annan crackad programvara diskuteras helvilt här på forumet, men det är det ingen som bryr sig om.

Exempel?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-22 23:35

Jailbrack av iPhone/iPod touch t.ex. Det bryter väl ganska mycket mot Apples licens avtal, sedan man modifierar apparatens firmvara, vilket borde vara att hacka, men nej då, det diskuteras med god min.
Men, vill man ha en oseriös site som tillåter detta, så varså god.

Är det nån skillnad på att diskutera program som är crackade för att piratkopiera dem och program som är crackade för att modifiera dem?

  • Medlem
  • 2008-12-23 10:14

Det tar i ställning till när frågan blir aktuell.

Nu är det så här:
en del frågor är sönderdiskuterade varför vi inte ska dra dem ett varv till i den här tråden, tex varför man vår hacka iPhone men inte OSX86. et får göras i någon av de trådar som redan finns.

Att konsekvens i modereringen är eftersträvansvärd ifrågasätter ingen som modererar, men ibland gör vi avsteg från praxis efter att ha utvärderat situationen eftersom det bedöms vara till forumets fromma. Det primära är inte att arbeta med en i alla lägen konsekvent linje utan att få 99.se att fungera rent praktiskt, att behålla en hög nivå på inlägg och ämnen.
Detta är inte direkt formulerat i reglerna, men är en så inarbetad praxis att ingen behöver tvivla om dess giltighet. Den som trampar över, med eller utan avsikt, blir tillrättavisad mer eller mindre milt. Den som envisas med att mucka med forumet och forumets förvaltning kommer att utsättas för sanktioner.

Laseranders som är en klipsk kille har lärt sig detta och han är smart nog att ställa rätt frågor som tvingar oss i ledningen att tänka till innan vi svarar. (Märk hur jag duckar ovan... )

Några saker som i alla lägen ogillas är när folk pekar på forumledningens inkonsekvens, en allmän yttrandefrihet eller en privatmoraliskt piratvänlig inställning i allmänhet, och utifrån detta hävdar sin rätt att skriva vad de vill.
Det får man inte. Men man får diskutera det i Feedback. I befintliga trådar om inte ämnet är nytt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-23 10:35

Så 99mac vil vara känd för att vara inkonsekventa.

Inte direkt seriöst, det verkar som att dom tillåter det som passar sig själv bäst, och som gagnar en själv.

Lägg ner upplåsningsforumet för iPhone, så kan man väl sen börja neka andra "otillåtna" diskusioner.

Mao, sopa rent framför er egen dörr först.

  • Medlem
  • 2008-12-23 10:54

Läs igen och läs rätt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-23 11:05

Orkar inte, jag förstår bara varför man tillåter vissa olagligheter, och inte andra.
Men, men, som sagt, vill man stå fram som oseriös, så får man väl det.

  • Medlem
  • 2008-12-23 12:05

Genom att hålla på så där framstår du som den oseriöse. Men det lämnar jag åt dig att begrunda. 99.se står ganska stadigt ändå.

Stänger här.
Admin

1
Bevaka tråden