Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att "mata ut"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, jag vet att detta är ipod-forum, men jag önskar reda ut en sak. Häromdagen köpte jag en (sony nwz-a816). Jag äger för övrigt en nano (2:nd gen), men jag ville ha bättre ljud. Det är betydligt bättre ljud än nanon, men hur som helst...
Spelaren fungerar enligt principen "dra-och-släpp" på Mac OSX, så det är all good.

För mig så är det något skumt dock... Det fungerar att föra över filer som avsett, men det går inte att "mata ut" disken/spelaren. Jag "matar ut" spelaren, men efter ca två sekunder så dyker den upp igen. När jag sedan tar ur sladden trots det, så får jag ett felmeddelande där det står att "...inte matades ut korrekt så data kan ha gått förlorad eller tagit skada..." (ja ni vet, något liknande.)
Ingen data tar skada eller går förlorad, utan allt fungerar sen som det ska. MEN det är en nagel i ögat att det inte går att mata ut diskfan!
Någon som känner igen detta? Går det att åtgärda?

Mitt USB minne hade samma problem när den glappade i USB-porten, pröva att trycka in den medans du klickar på mata ut och håll den parralet med datorn om det är en bärbar du har... fungerade för mig... hoppas det hjälper...;)

Tack Snillet, men det hjälpte tyvärr inte. Det kan väl vara så (antar jag) att det är nåt som inte "klickar" mellan Sony och Mac. Eller? Sony har ju haft för vana (likt Mac) att liksom måla in konsumenter i ett hörn - har man EN Sony-pryl, så fungerar det bäst om allt annat är Sony också. LIkadant med Mac ju. Men, men... det är bara att gilla läget!

Fortfarande trevligt ifall någon kunde hitta en lösning på detta!

Min mor fick en Sony E-modell. Jäkla elgiganten sa att "javisst funkar den till både os x och win". Jotack.. samma problem, den går inte att mata ut, den kopplar genast upp sig igen. What to do?

1
Bevaka tråden