Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar man lämna ut sina konto-uppgifter till Apple?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-25 13:13

Är lite skeptisk till App Store. Jag vill inte dela med mig av mina kontouppgifter när jag registrerar mig! Hade kännts mycket bättre om man fick uppge de uppgifterna varje gång man ska köpa något. Kan dessa uppgifter missbrukas på något sätt? Är det verkligen säkert med App Store? Antar att frågan är obefogad eftersom så många använder affären. Men jag blir ändå tveksam. Övertyga mig!

Men snälla du, det är apple vi talar om :P. Jag tror det är säkert, men det är upp till var o en som person att lita på apple eller inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 17:42
Ursprungligen av nollnoll:

Men snälla du, det är apple vi talar om :P. Jag tror det är säkert, men det är upp till var o en som person att lita på apple eller inte.

Det mest givande inlägget på år och dar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-25 13:55

Ja det är säkert. Om du hasr FSB kan man skapa en temp VISA kort…
Annars är VISA alla gånger bättre än att ange kontoinformation

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-25 14:46

Missbrukas? Av ett bolag med drygt 15 miljarder i kassan, inga skulder och en 8% marknadsandel att inte schabla bort? Vad skulle få Apple att vilja titta på mitt iTunes konto där jag handlar för typ ett par hundra om året. Kan dom dra några som helt lagara på hur jag konsumerar pga av detta så - grattis!

Jag var också lite tveksam i början men är inte det längre. Har haft anledning att kontakta dom två ggr per mail och har alltid fått svar efter några få dagar. Bl a drogs kostnaden för en software-uppdatering två ggr (beroende på att jag tryckte två ggr) men det ändrades direkt. Det är ett mycket smidigt sätt eftersom man kan gå på stan, köpa ett nytt program med sin iPod Touch och betala bara genom att uppge sitt lösenord.

Det är också bra att både få ett kvitto (ca ett dygn efter) per e-mail på inköpen samt kunna kolla dom under Purchase History (på Visa mitt konto..-i Affär i iTunes).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-25 18:46

Det är ju inte mer osäkert än att dra sitt VISA-kort när man handlar på ICA...

hejsan . Jag har en fråga angående detta ungefär Jo det är så att jag har köpt ett album och en låt från itunes men jag har bytt data (den andra startar inte ens) så då undrar jag då hur jag får tilbaks dom låtarna?Och jag har kollat på Purchase History och där ligger allt. Vad ska jag göra?

Ursprungligen av Mupple94:

hejsan . Jag har en fråga angående detta ungefär Jo det är så att jag har köpt ett album och en låt från itunes men jag har bytt data (den andra startar inte ens) så då undrar jag då hur jag får tilbaks dom låtarna?Och jag har kollat på Purchase History och där ligger allt. Vad ska jag göra?

Hej !
Nu har du hamnat lite snett med din fråga men det är lätt hänt när man är ny på forumet. Välkommen hit föresten ! Hoppas du ska trivas här.
Du skulle ha kunnat starta en egen tråd med din fråga. Men först efter att du sökt på den lilla sökfunktionen uppe till höger; Sök på 99.se. Många gånger finns det redan diskussioner om det man undrar över.

Om det är så att du har samma musik redan nedladdad på din iPod/iPhone så kan säkerhetskopieras till datorn genom att du trycker på Överför inköp från din iPod under Arkiv i iTunes. Du behöver också auktorisera din nya dator. Det gör du i iTunes under Affär. Hittar du inte låtarna vare sig när du trycker överst till vänster på Musik i iTunes eller när du trycker på Musikfliken när du ansluter din iPod/iPhone ? Om dom inte finns någonstans så får du väl skriva till iTunes. De är bra och svarar ofta snabbt även om man bara skriver två meningar.

1
Bevaka tråden