Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hanterar iTunes spellistor i iPod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Detta blir mitt första inlägg på iPod delen (brukar hänga på musik och ibland mac). Jag fick min första iPod igår (nano8GB) och så provade att synkronisera över en spelningslista jag skapade. Det funkade bra men när jag skulle prova att lägga in några låtar till tänkte jag att jag skulle använda samma spelningslista så jag tog bort dom låtarna jag redan hade lagt in och la nya i listan. När jag sedan synkroniserade försvann dom gammla låtarna. Så min fråga är måste spelningslistorna man har lagt över på iPoden ligga kvar i iTunes? Grejen är att jag inte vill lägga över allt jag har i iTunes och så vill jag kunna lägga in en skiva i iTunes och sen lägga in den på iPoden och sedan ta bort den från iTunes. Går inte det att göra så? Jag har kollat i manualen men det finns inget beskrivet där.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-25 22:00

Du kam väja i iPod fliken om du vill synka manuellt och då stannar allt kvar till du fluttar det ,eller så synkar du automatiskt allt i itunes .

/ Franzer

Innebörden i synkning är att det man synkar med varandra blir likadant.
Arbetssättet är att man använder iTunes för att sköta det som finns i ens iPod. Skapa och ta bort spellistort från iPod gör man i iTunes. Så det är iTunes som innehåller ens musikbibliotek, detta är basen, och iPod innehåller en kopia av det.

Nu kan man styra mycket manuellt - vad som ska synkas och när det ska synkas, alltså vad i iTunes som hamnar på iPoden. Du klickar på din iPod i iTunes och då får du upp ett inställningsfönster där du sköter din iPod.

Viktigt att komma ihåg är att Itunes har envängskommunikation med iPod - det vill säga, det går från iTunes till iPod men inte från iPod till iTunes. Man kan inte lägga tillbaks från iPod det man tar bort i iTunes (för att minska risken att man använder iPod för att kopiera ens musik till alla vänner man känner och deras vänner och deras vänners vänner som i sin tur har vänner..). - går att lösa med extern programvara, men inte från Apple.

Om något skulle hända med din iPod, så har du ju en backup i iTunes och därför är det bra att låta dem vara just kopior.

Senast redigerat 2008-12-26 12:05
1
Bevaka tråden