Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tänka på inför iPhoneköp i Thailand?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare !

Min far ska till Bangkok, Thailand om nån vecka och tänkte säga till han att fixa en iPhone därifrån. Har varit där förut och vet att det finns en del bra elektronik varuhus där man kan köpa prylar.

Någon som varit där och köpt just iPhone 2g eller 3g ?
Jag vill ju ha den riktigt och inte någon fake.
Kommer det bli problem att låsa upp den ?

Tack på förhand!

Jag kom precis tillbaka ifrån Indien. Där skulle jag ha köpt en Iphone 3G, men det visade sig att Indien-operatören hade monterat in ett extra chip i mobilen som inaktivare 3G.
Kanske låter dumt om det nu är en 3G mobil, men i Indien finns det inget 3G nät.

Så du kan ju kolla upp sånt först: sök lite på google

mvh Rasmus

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:53
Ursprungligen av Victor_M89:

Tjenare !

Min far ska till Bangkok, Thailand om nån vecka och tänkte säga till han att fixa en iPhone därifrån. Har varit där förut och vet att det finns en del bra elektronik varuhus där man kan köpa prylar.

Någon som varit där och köpt just iPhone 2g eller 3g ?
Jag vill ju ha den riktigt och inte någon fake.
Kommer det bli problem att låsa upp den ?

Tack på förhand!

Risken är nog stor att du får en fake då de inte säljs officiellt i Thailand.

Jag kollade specifikt in detta när jag var där sep-okt. På Pantip Plaza är det svårt att hitta mer än en som säljer. På MBK finns det riktigt många däremot. Det finns fakes, men ingen försäljare verkar låtsas att de är riktiga, utan de är prissatta därefter. De riktiga finns i två varianter, sim-upplåsta från varierande länder och så dem som är importerade från Hong Kong och upplåsta från början. Hong Kong-varianten var den som jag själv var intresserad av då jag gärna slipper krångla med fakesim, pwned och sånt.

Nackdelen, och anledningen till att jag inte shoppade var priset. 7500-8000 svenska kronor för 16GB! Om den går sönder är det dessutom ett helvete att flänga iväg till HK/BKK för reparation eller utbyte.

By the way - jag var inne hos ett par officiella apple retailers och "zappee" har rätt i att den inte säljs i dessa butiker.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-10 18:13

Var i Thailand nyss jag med, också på MBK. Och som stormstereo säger så är de ärliga om vilka som är fake och inte. Dessutom är piratkopiorna så pass fula och med segt UI att de inte kan misstas för äkta varan. Dyra var de också, inte alls värt att köpa där. Man får billigare i Sverige med svensk garanti.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 01:26
Ursprungligen av sdh:

Var i Thailand nyss jag med, också på MBK. Och som stormstereo säger så är de ärliga om vilka som är fake och inte. Dessutom är piratkopiorna så pass fula och med segt UI att de inte kan misstas för äkta varan. Dyra var de också, inte alls värt att köpa där. Man får billigare i Sverige med svensk garanti.

Hur vet du att de är ärliga?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-11 02:04
Ursprungligen av zappee:

Hur vet du att de är ärliga?

De märker vilka iPhone's som är äkta och vilka inte, besökte säkert upp mot 20 olika bås i MBK för att kolla prisskilnaderna. Vill man sedan se på dem så är det inga problem heller. Det var inga konstigheter där tycker jag. Köper man en piratkopierad iPhone så är man nog inte den skarpaste kniven i lådan, det är tydligt vilka som är fake.

1
Bevaka tråden