Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer Apple att utveckla ett fullvärdigt svenskt tangentbord till iPhone?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-26 22:13

Kommer Apple att utveckla ett fullvärdigt svenskt tangentbord till iPhone? Som det är nu måste man ju hålla in o och a om man vill skriva å ä ö.

I och med 10.5.6 kan man ju inte Jailbreaka sin iPhone längre! Så kommer det en uppdatering tro, eller är Sverige en för liten marknad för en sådan uppdatering?

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-12-26 22:26

Jag tror knappast att det blir någon förändring, men man kan ju alltid hoppas.
Vi är nog flera som vill ha en ändring.

Varför skulle man inte kunna jailbreaka sin telefon iom 10.5.6?

• Medlem
  • 2008-12-27 12:42

Där står det ju att det går att jailbreaka, men inte på samma sätt som vanligt.

Flyttar från Nyhetstips, vilket detta inte är.
Admin

• Medlem
  • 2008-12-27 12:58

Då kan någon klyftig jävel gärna få berätta hur man gör.... Helst på svenska!

• Medlem
  • 2008-12-27 13:03

Använd en hub. Klyftigt va?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 13:19
Ursprungligen av Baron:

Använd en hub. Klyftigt va?

Proffsigt svar från en av teamet bakom 99.se.

Yes!!

• Medlem
  • 2008-12-27 13:28
Ursprungligen av Yes:

Proffsigt svar från en av teamet bakom 99.se.

Yes!!

Jag svarar som den klyftiga jävel jag är. Som man ropar får man svar.

9 miljoner invånare.. tror inte så

Det står i klartext i artikeln som frågeställaren refererade och länkade till... Och som Baron så enkelt uttrycker i lite komprimerad klartext...

Citat:

Enligt Ars Technica kan du fortfarande jailbreaka om du kopplar in iPhonen via en usb-hub istället för direkt i Macen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:45
Ursprungligen av Dalle:

Kommer Apple att utveckla ett fullvärdigt svenskt tangentbord till iPhone? Som det är nu måste man ju hålla in o och a om man vill skriva å ä ö.

I och med 10.5.6 kan man ju inte Jailbreaka sin iPhone längre! Så kommer det en uppdatering tro, eller är Sverige en för liten marknad för en sådan uppdatering?

Använd stavningskontrollen. Fungerar utmärkt.

Ursprungligen av zappee:

Använd stavningskontrollen. Fungerar utmärkt.

Det är ju just det den inte gör.. Jämförde med några andra mobiler och till och med min gamla Nokia 3310 klarar av att välja rätt ord som passar in i meningen bättre än vad min iPhone 3G gör.. Det är bekvämt att använda det för när den faktiskt väljer rätt ord går det snabbare och smidigare att skriva men den väljer ju fel ord 8 av 10 ggr.. Jag älskar min iPhone men dess stavningskontroll är ju helt efterbliven, märks att det är programmerat av amerikaner och inte svenskar..

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 22:55
Ursprungligen av Pain Reaper:

Det är ju just det den inte gör.. Jämförde med några andra mobiler och till och med min gamla Nokia 3310 klarar av att välja rätt ord som passar in i meningen bättre än vad min iPhone 3G gör.. Det är bekvämt att använda det för när den faktiskt väljer rätt ord går det snabbare och smidigare att skriva men den väljer ju fel ord 8 av 10 ggr.. Jag älskar min iPhone men dess stavningskontroll är ju helt efterbliven, märks att det är programmerat av amerikaner och inte svenskar..

Jasså?

Min fungerar utmärkt och jag behöver i 99% av fallen inte rätta något nu när år/är är fixat.

iPhones stavningskontroll klarar ju av att föreslå "Fjollträsk" vilket är mer än vad SonyEricssons T9 ordlista klarar av:)

Skämt åsido, efter rättningen av är/år så fungerar den tillfredsställande även om det finns vissa konstiga förslag ibland. Min telefon föreslår ibland Arlanda direkt när jag skriver ett "a". Det har jag lite svårt för:)

• Medlem
  • 2008-12-28 01:20

Jag tycker att iPhone (fw 2.1) har grym stavningskontroll.
Pain Reaper, det kanske är du som stavar fel...?

Ursprungligen av Baron:

Jag tycker att iPhone (fw 2.1) har grym stavningskontroll.
Pain Reaper, det kanske är du som stavar fel...?

Haha ja du Baron, om det ändå vore så väl;)
Dessvärre har jag tagit mig tid att skriva långsamt och kolat vad min iPhone 3G (fw 2.2) föreslår och det är inte alltid de ord jag vill ha.. Ett av alla exempel är när jag vill avsluta en mening med en ":p" och min iPhone prompt ska trycka in det till ":på"..
Kan ju vara för att jag är så van fortfarande vid Sony Ericssons ordförslag och att jag minns i vilken ordning den föreslog orden om de fanns fler alternativ att välja på..
Har inte testat det så mycket sedan 2.2 kom då det första jag gjorde var att stänga av skiten;)

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 02:02

Haha ja du Baron, om det ändå vore så väl;)
Dessvärre har jag tagit mig tid att skriva långsamt och kolat vad min iPhone 3G (fw 2.2) föreslår och det är inte alltid de ord jag vill ha.. Ett av alla exempel är när jag vill avsluta en mening med en ":p" och min iPhone prompt ska trycka in det till ":på"..
Kan ju vara för att jag är så van fortfarande vid Sony Ericssons ordförslag och att jag minns i vilken ordning den föreslog orden om de fanns fler alternativ att välja på..
Har inte testat det så mycket sedan 2.2 kom då det första jag gjorde var att stänga av skiten;)

Smileys är förbjudet enligt Applenisks (?) lag

Ursprungligen av zappee:

Smileys är förbjudet enligt Applenisks (?) lag

Hahaha ja iaf på iPhone, med det tycker jag nästan är lite coolt med ": p" ist för en (jag gör mellanrum bara för att detta forum inte ska göra det till en smiley-bild)..
Det jag inte gillar med iPhone är att den inte kommer ihåg när jag väljer att inte använda ordförslaget utan prompt ska pracka på mig det varje gång när jag inte ens använder ordet en gång av de 50 ggr den föreslår det.. Som tex att ": p" blir ": på".. (återigen mellanslag för att det inte ska bli en smiley-bild här..)

Men allt sånt här går ju efter tycke och smak.. Jag gillar det inte, men det är ju bra att det fungerar för andra:)

Senast redigerat 2008-12-30 23:08

Jag tycker att stavningskontrollen är fantastiskt bra i iPhone. Det får vara grymma felstavningar för att den inte ska fatta.

INGET slår en avstängd ordlista och ett å,ä,ö tgt-bord!

Ursprungligen av PeeMaN:

INGET slår en avstängd ordlista och ett å,ä,ö tgt-bord!

Om å, ä, ö hade funnits med hade det går äckligt snabbt att skriva på iPhone (iaf för mig):D

Om å, ä, ö hade funnits med hade det går äckligt snabbt att skriva på iPhone (iaf för mig):D

Det gör det för mig

• Medlem
  • 2008-12-29 11:54

Jag håller inte med.

Ursprungligen av Baron:

Jag håller inte med.

Det behöver du inte göra

1
Bevaka tråden