- kebarb
- Medlem ●
Någon annan än mig som försökt logga in på IcaBanken från iPhone?
Safari krachar direkt när jag klickar logga in efter att ha knappat in personnummer.
Ni får gärna försöka!
(om ni har en internetbank som fungerar med iPhone får ni gärna posta vilken i denna tråd!)
Länfsörsäkringar Bank, fungerar bra.
Lustigt. Jag försöker logga in med pinkod på länsförsäkringars hemsida men fälten där jag ska fylla i personnummer och pinkod går inte att fylla! Inget händer när jag "klickar" på dem!
Någon annan med liknande erfarenheter?
Lustigt. Jag försöker logga in med pinkod på länsförsäkringars hemsida men fälten där jag ska fylla i personnummer och pinkod går inte att fylla! Inget händer när jag "klickar" på dem!
Någon annan med liknande erfarenheter?
Exakt samma för mig, har för mig att det fungerade innan de uppdaterade sin sida för några månader sedan.
Uselt. Jag ska höra av mig till websupporten och förklara för dem hur viktigt det är för oss tekniknördar att kunna använda tjänster på det sättet vi vill att det ska göra och att vi inte finner oss i sådan dysfunktionalitet. Att många valt ICA-banken av bland annat den anledningen kanske svider lite...
Uselt. Jag ska höra av mig till websupporten och förklara för dem hur viktigt det är för oss tekniknördar att kunna använda tjänster på det sättet vi vill att det ska göra och att vi inte finner oss i sådan dysfunktionalitet. Att många valt ICA-banken av bland annat den anledningen kanske svider lite...
Jag ska göra samma sak, rapporterar tillbaka hit när jag fått svar.
Någon annan än mig som försökt logga in på IcaBanken från iPhone?
För mig fungerar ICA-Banken via iPhone som sig bör…:)
Telefon: iPhone 3G
Version: 2.2 (5G77)
Anslutning: Via WiFi
Lycka till,
- Torkel
handelbanken funkar klockrent
Skrev precis följande till Länsförsäkringar:
Hejsan!
Jag är nybliven förmånskund hos Länsförsäkringar. Jag har lämnat Handelsbanken och flyttat över bolån och pension till er och har även mina försäkringar hos er. Jag är väldigt nöjd över lag men jag har ett enormt problem!
Jag kan inte logga in på internetbanken med iPhone. När jag försöker logga in kan jag inte ens markera fälten för att fylla i personnummer och pinkod.
Detta är katastrof i min vardag! Jag, likt alla andra iPhoneanvändare, måste kunna skicka pengar mellan egna konton och se över mina saldon etc till fots. Att jag inte kan betala räkningarna på tåget är ingen större fara, men hanteringen av pengarna inom mina egna konton måste jag ju såklart komma åt.
Hade jag vetat om detta när jag valde mellan banker hade jag inte blivit kund hos er, för det är verkligen så viktigt. Men ni har väldigt bra kundtjänst och väldigt trevliga och kunniga anställda och därför trivs jag väldigt bra hos er.
Men kan ni se över detta problem? Att Safari för iPhone är annorlunda att koda för än Internet Explorer förstår jag, men det kan ju knappast vara omöjligt. ICA-banken har ju till och med sedan länge en iPhone-dedikerad internettjänst, för att de vet att det är en enorm plattform. Nu när andra tillverkare, som Samsung och HTC också släpper touch-maskiner med stora skärmar och "riktiga" webbläsare kanske ni bör titta på en ordentlig mobillösning?
Ni har i övrigt en väldigt välöverskådlig webbplats och jag är som sagt väldigt nöjd med mitt val utav bank-, försäkrings- och pensionsförvaltare. Men att inte kunna använda internetbanken i min iPhone känns väldigt, väldigt tråkigt!
Ser fram emot svar,
Vänliga hälsningar,
Henrik Blomqvist
En bekant jobbar som support-kille på en bank. Han berättade att de oftast skrattar när det kommer mail liknande det du skickar Henkebarn, för tro mig. Du är inte den första som skriver och whajnar om att en banks hemsida inte fungerar på din mobila enhet.
Anledningen är att banken oftast köpt en färdig lösning, och att "koda om den" kostar pengar och kommer inte göras förren det blir ett stort problem, vilket det inte anses vara i dagsläget.
En bekant jobbar som support-kille på en bank. Han berättade att de oftast skrattar när det kommer mail liknande det du skickar Henkebarn, för tro mig. Du är inte den första som skriver och whajnar om att en banks hemsida inte fungerar på din mobila enhet.
Anledningen är att banken oftast köpt en färdig lösning, och att "koda om den" kostar pengar och kommer inte göras förren det blir ett stort problem, vilket det inte anses vara i dagsläget.
Om alla som har iPhone byter bank borde det bli ett stort problem....
men innan man börjar köra bankärenden på iphone bör man ta ställning till säkerheten, virusrisk vid jailbreak osv.
Mycket bra synpunkt. Läste en KTH-undersökning för något år sedan om ämnet och det visade sig att just säkerheten är största orosmomentet hos användare när det gäller mobila betal- och banktjänster.
PeeMaN,
1. Det kan vara hos mig det är fel, men jag upplever det som smått nedsättande när du skriver något i stil med "whajnar" (något fel på det svenska, korrekta språket? Klagar, till exempel?). Det innebär att jag läser resten utav ditt inlägg som sarkastiskt, eller till och med negativt inställt mot mig.
2. Jag förstår att många köpt en färdig lösning, men när jag satt och skrev under papperna för bankbytet pratade min bankman och jag om att jag hade iPhone och att jag tänkt använda internettjänsten på den framför telefonbanken, just för att jag var den typen av kund. Då blev jag aldrig informerad om att det inte skulle fungera. När jag sedan genomgått bankbytet blev jag djupt besviken av att deras internettjänst ej fungerade för mig. Är det ok?
3. "Han berättade att de oftast skrattar när det kommer mail liknande det du skickar Henkebarn, för tro mig. Du är inte den första som skriver och whajnar om att en banks hemsida inte fungerar på din mobila enhet."
Förstår du hur motsägelsefullt det är ur en företagares synvinkel?
Ok, många klagar, men vi skrattar åt problemet, för det är så många som klagar!
Dags att göra något åt det. Vi närmar oss 2009 och iPhone är en av de största och snabbast växande plattformena i världen.
Jag kommer att fortsätta föra diskussion med Länsförsäkringar, för det är en kanonbank i övrigt.
Jag har loggat in på ICA Banken, Handelsbanken och Ikanobanken utan problem via 3G-nätet på min iPhone 3G med Comviq.. Ett tips annars om du bara vill kolla ditt saldo på tex ICA Banken så har dom ett nr du ringer, knappar in din kod och får det exakta saldot uppläst, både Disponibelt Saldo samt Saldo..
Jag har loggat in på ICA Banken, Handelsbanken och Ikanobanken utan problem via 3G-nätet på min iPhone 3G med Comviq.. Ett tips annars om du bara vill kolla ditt saldo på tex ICA Banken så har dom ett nr du ringer, knappar in din kod och får det exakta saldot uppläst, både Disponibelt Saldo samt Saldo..
Visst kan man använda telefonbanken, men det är inte samma sak. Att det inte funkar är inte okej. Att man kan välja något annat är inte ett substitut för en saknad funktion.