Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överförning av musik FRÅN Nano (3G) till Dator.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-27 17:14

Hej,

Jag sitter här med en ny dator. Utan någon som helst musik. Min gamla dator har kraschat och jag undrar helt enkelt om jag kan koppla in min iPod till den här datorn ist? UTAN att musiken på den försvinner... Eftersom iPod synkroniserar med iTunes så borde (tyvär) all musik försvinna. Men går det att föra över musiken från iPoden till datorn, och sen lägga till annan musik (som jag snart ska lägga till på den här) precis som vanligt ?

Tack på förhand !
Frid!

Det ska gå. Du måste visa dolda mappar och sen kan du leta reda på en mapp som innehåller en massa musikfiler, men namnen är uppfuckade och heter alla nån kombination av fyra bokstäver om jag inte missminner mig, så det får man fixa på nåt vänster. Jag har hört att spotlight ska kunna rätta till det där på nåt sätt, genom att plocka fram metadatan.
Kanske kan nån annan ge bättre info…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-27 17:47

Hm,
Jag blev inte så jättemycket klokare av det där. Det går inte bara att stoppa i iPoden och sedan gå in på den via "den här datorn" och plocka musiken den vägen ? (Utan att namnen är helt "messed up")

Ursprungligen av ecth:

Hm,
Jag blev inte så jättemycket klokare av det där. Det går inte bara att stoppa i iPoden och sedan gå in på den via "den här datorn" och plocka musiken den vägen ? (Utan att namnen är helt "messed up")

Jaha, har du PC… borde funka på samma sätt skulle jag tro. Du måste visa dolda mappar och sen leta runt på ipoden, för jag vet inte exakt var de ska ligga, men nånstans finns det en mapp (tror de är uppdelade i tre mappar) som innehåller alla musikfilerna huller om buller och med skitkonstiga namn. Har du väl hittat de är det bara att flytta de till datorn, men sen måste du på nåt sätt döpa om alla filerna så de får rätt namn, men det kan gå att göra automatiskt på nåt sätt eftersom metadatan är inbyggd i filen. Kanske fixar iTunes det av sig självt.
Så vida inte apple gjort nån uppdatering så man inte kan göra så längre.
Jag kan inte ge bättre info än så, tyvärr.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 10:34

Okej, tack så mkt iaf. Får se om jag lyckas

Frid !

1
Bevaka tråden