Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röd linje i skärmen (MacBook Pro)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 12:32

Har haft min MacBook Pro 15,4 2.2Ghz i mindre än ett år och har nu märkt att det är en svag röd linje i skärmen. Det ser inte ut som döda pixlar då linjen inte är skarp, utan mer blurrig. Ser även ut att vara konturer av tangentbordet. Detta syns bara när skärmen ska visa mörka partier.

Detta går knappt att se vid dagligt användande, men ändå irriterande då datorn är såpass ny. Har fått den som hyrdator av skolan, så kanske är idé att lämna in den, vad tror ni? Någon som haft liknande?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 18:30

Jag skulle aldrig acceptera det. Kolla med ansvarig på skolan och ta inte ett nej som svar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-28 23:32

Tänkte mest på om de påstår att jag vart för vårdslös med den, med tanke på att det går att tyda konturerna av tangentbordet. Men tanken är ju att vi ska bära den till och från skolan. Får höra vad de säger, som det är nu kan jag stå ut med det, då det knappt syns, men lite orolig för att det ska bli mer. Ska höra vad de säger, ingen som har haft samma problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 13:22

Tangentbordet, är du säker på att det inte är fett från dina fingrar då? Brukar vara det, Apple tillverkar inte datorer där tangentbordet slår i skärmen.
Ja som du säger, skärmen lär ju knappast bli bättre med tiden. Du hyr datorn, måste finnas någon garanti då. Brukar vara en av fördelarna med att hyra.

1
Bevaka tråden