Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

den bara dog

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ungefär en timme sedan fick jag sms och jag lyckades trycka på hemknappen i exakt samma sekund som jag fick sms:et, vilket kanske gjorde att det hackades eller något. Hur som helst så har jag inte kunnat få liv i den sedan dess. Hållt inne både hemknappen och av/på-knappen. Har testat att koppla in den i datorn och nu laddar jag den, men skärmen är bara svart. Vill heller inte hålla på för mycket med den, för den kanske "vaknar" snart, men så här länge har den aldrig varit död. Har haft den i ungefär 2 och en halv månad.

Hur ska jag göra? Den reagerar inte på något Är inte så sugen på att ställa om den helt på itunes, men om det är sista utvägen så kanske...

Senast redigerat 2008-12-28 13:06

Alltid när min ipoh har dött har jag låtit den ladda ur för att sedan, när den har absolut inge batteri kvar, koppla in den i datorn...
Då har den alltid vaknat, kanske en idé att testa? Motsatsen mot vad du gör nu men värt ett test iaf=)

Jag håller med wilhelmsson. Jag har råkat ut för något liknande någon gång och då tömde jag ut batteriet totalt...

Men har du lyckats med att slå av den ordentligt? Den borde i alla fall boota upp när du startar om den. Hur länge höll du in home+on/off? Var det tillräckligt länge?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 01:23

Du kan väl alltid återställa den och sedan synca från en säkerhetskopiering om du gjort en sådan? Det kan nog vara ett bra tips, hittils. Lycka till!

Det finns en del förslag här: http://support.apple.com/kb/HT1737?viewlocale=sv_SE

I ditt fall låter det som en återställning från säkerhetskopia vore det smidigaste.

tack för svaren!=)
jag gjorde faktiskt en återställning från säkerhetskopia för jag kunde inte vänta längre eftersom jag skulle snabbt till stan och var tvungen att ha en fungerande telefon med mig =P

1
Bevaka tråden