Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hyra film med gift cards från US iTS?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här kan man få hjälp med en ny identitet

Fake Name Generator - Get a Random Name

Bajsgatan 25

Jag kände mig lite vuxen så flyttade in på Excrement Street 22 istället :). Och, allt funkade smidigt förstås.

detta är sjukt att man inte kan ladda ner i Sverige (utan US konto) alla klagar på att man laddar ner olagligt men hur fan ska man annars få skiten då? :PSJUKT!

Ursprungligen av matteegget:

detta är sjukt att man inte kan ladda ner i Sverige (utan US konto) alla klagar på att man laddar ner olagligt men hur fan ska man annars få skiten då? :PSJUKT!

Och hur önskvärt och attraktivt är det egentligen att köpa film/musik som har ett digitalt rättighetsskydd kallat DRM? Har man betalat så ska man få göra vad man vill med det. Tyvärr har varken Apple eller branschen förstått detta.

Sen att det inte är DD 5.1 eller DTS på något av det man hyr eller köper är ju sanslöst

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-10 22:24
Ursprungligen av PeeMaN:

Sen att det inte är DD 5.1 eller DTS på något av det man hyr eller köper är ju sanslöst

Jodå, det är Dolby 5.1, men det funkar i många fall bara via optiskt ljud, eller med lite annat fix...

Ursprungligen av ParMan:

Jodå, det är Dolby 5.1, men det funkar i många fall bara via optiskt ljud, eller med lite annat fix...

Nej, det är det inte, eller VÄLDIGT sällan. Jag får ingen DD.5.1 eller DTS från min Macmini och jag har kollat alla inställningar typ tre gånger.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-01 22:56
Ursprungligen av PeeMaN:

Nej, det är det inte, eller VÄLDIGT sällan. Jag får ingen DD.5.1 eller DTS från min Macmini och jag har kollat alla inställningar typ tre gånger.

Och du kör med optiskt ljud? Det fungerar förnämligt för mig med det upplägget, också via MacMini.

Ursprungligen av ParMan:

Och du kör med optiskt ljud? Det fungerar förnämligt för mig med det upplägget, också via MacMini.

Japp, kör optiskt till stärkaren. Får aldrig det att fungera som sagt, byter jag "soundtrack" blir det helt tyst... Störande som bara den. Felet ligger i Itunes då jag får dd 5.1 från allt annat.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-02 18:56
Ursprungligen av PeeMaN:

Japp, kör optiskt till stärkaren. Får aldrig det att fungera som sagt, byter jag "soundtrack" blir det helt tyst... Störande som bara den. Felet ligger i Itunes då jag får dd 5.1 från allt annat.

Kör du i QuickTime 7, 10 eller FrontRow?

Ursprungligen av ParMan:

Kör du i QuickTime 7, 10 eller FrontRow?

Jag har aldrig reflekterat över det. Jag kör det rakt från Itunes, antar att det är QT? Ska testa att spela upp i de olika och kolla version av QT!

Ska bara påminna om att hyrfilm från iTunes är fantastiskt trevligt. Det finns också "Movie rentals of the week" som bara kostar $0.99. Just nu är det bl.a. Monty Python's Quest for the Holy Grail och Reservoir Dogs. Sen att det inte är DTS-ljud tycker jag personligen inte spelar så stor roll, om jag vill ha top notch kvalitet är det bluray som gäller.

Ursprungligen av Ciryon:

om jag vill ha top notch kvalitet är det bluray som gäller.

Ja, alternativt illegal nedladdning av bluray-1080p-rippar eftersom många amerikanska filmer vare sig släpps eller är spelbara i Sverige...

Såg på forumet på macworld att en svensk användares konto stängts av(han använda gift card från US). Är det ngn här som har fått sina konton avstängda eller är det bara att fortsätta handla gift cards från USA?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 15:52

MItt konto är upp and running som vanligt, laddade hem säson 2 av Mad Men precis

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 16:03

Mitt funkar också fint.

Verkar vara den här tråden som snottras har läst om det spärrade itunes kontot. http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=66682&st=40&start=40

Sista inlägget är från den 8 januari och då påstår någon att de inte längre går att använda gift cards. Någon som märkt av detta?

Senast redigerat 2009-01-12 16:17
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-01 22:38
Ursprungligen av andy.c:

Mitt funkar också fint.

Verkar vara den här tråden som snottras har läst om det spärrade itunes kontot. iTunes movie rental i Sverige? - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Sista inlägget är från den 8 januari och då påstår någon att de inte längre går att använda gift cards. Någon som märkt av detta?

Fungerar helt förnämligt! Laddade precis in ett nytt kort från Tradera, och det var inga probs alls. Enda problem jag hört talas om är om någon varit snål och köpt ap billiga kort som var köpta med stulna kreditkort...

Jag fyllde på med ett 200$ gift card i lördags. Funkar fint. Jag har köpt totalt 5 st 200$ kort för 130$ i olika omgångar av en snubbe som jag först hittade på ebay. Men nu kör vi "privatköp" via MSN och paypal. Jag skickar pengar och ett par timmar efteråt får jag en kod i mailen av honom.

Har inhandlat ett season pass för kommande Lost-säsong, hoppas att jag inte blir spärrad innan.

Jag har helt och hållet slutat att kolla på traditionell TV.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag fyllde på med ett 200$ gift card i lördags. Funkar fint. Jag har köpt totalt 5 st 200$ kort för 130$ i olika omgångar av en snubbe som jag först hittade på ebay. Men nu kör vi "privatköp" via MSN och paypal. Jag skickar pengar och ett par timmar efteråt får jag en kod i mailen av honom.
Har inhandlat ett season pass för kommande Lost-säsong, hoppas att jag inte blir spärrad innan.
Jag har helt och hållet slutat att kolla på traditionell TV.

Det är dock ett relativt dyrt alternativ till traditionell TV. Speciellt eftersom man fortfarande behöver betala tv-avgift enligt befintlig lagstiftning. En skyldighet som dessutom kommer att utökas när också datorer hamnar i samma område.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det är dock ett relativt dyrt alternativ till traditionell TV. Speciellt eftersom man fortfarande behöver betala tv-avgift enligt befintlig lagstiftning. En skyldighet som dessutom kommer att utökas när också datorer hamnar i samma område.

Absolut är det dyrt. Jag betalar mer för att "äga" TV-avsnitten och slippa reklamavbrott, men det är ett val jag har gjort för det passar mig bättre. Det är mera tidseffektivt än traditionell TV. Jag gjorde mig av med min TV runt 2004 (eller rättare sagt, den gick sönder) och har inte betalat TV-licens sedan dess. Om datorer nu ska "beskattas" på samma sätt som TV så har jag inga problem att göra det heller för SVT sköter sig utmärkt när det gäller att distribuera sina program på nätet.

Mitt funkar alldeles utmärkt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 20:43

Tja!
Är sjukt nöjd med min AppleTV och har köpt massor av tv-avsnitt och hyrt filmer. Hatar reklam....

Dock för någon vecka sedan så har jag också fått strul med mitt US konto,
dock så verkar det inte helt avstängt eftersom jag kan köpa musik / program på min iphone.

Dock så får jag felmeddelandet på min AppleTV att mitt login inte hittas eller att mitt lösenord är felaktigt + att jag kan inte komma åt nått YouTube material.

Har provat att återställa den till factory settings...men det hjälper inte..

Någon typ avspärrning måste ju ha gjorts, undra hur man skall gå vidare nudå

kan ju också erkänna att jag köpte ett presenkort på ebay lite dodgy... kanske var därför.. men det
var ju typ förra året..

//J

Jag har kvar mitt US-konto. Använder ett autentiskt konto från en släkting i USA men med min e-mailadress. Jag skickar pengar via PayPal och får koderna av min släkting per mail. Får väl hoppas att det fortsätter att fungera. Tycker fortfarande att det är sjuk kul att titta på tex mina senaste filmer Wall-E och Sex and the City, på min iPod Touch !

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-15 08:46

Jag var helt utan TV i nio år, 1998-2007.

Jag levde länge på SVT:s och TV4s webbsändningar i slutet av den perioden, men efter ett tag kändes hela grejen lite för begränsande och omständlig, samtidigt som TVs utbud har utvecklats. Har medvetet valt bort TV3 och Kanal 5, till förmån för kanaler med dokumentärer, nyheter och annan public service, samt filmkanaler med hyffsad kvalitetsgrad, Silver, TV4 Film, TCM, osv.

Tittar man mest på de kommersiella kanalerna förstår jag verkligen att man väljer bort TV helt och hållet. Varför skall man både betala licens (som går till public service) och titta på reklam? Då är det ju bättre att lägga dom pengarna på några boxar och titta på SVTs webbtv då och då.

Jag har precis (10 min) fått besked att det inte går att handla med gift certificate just nu. Hur gör man för att itunes inte ska kunna känna av ipadressen?

Edit
Nu funkar det igen, blev lite nervös eftersom det snart är superbowl.

Senast redigerat 2009-01-16 00:13
Ursprungligen av richardt:

Jag har precis (10 min) fått besked att det inte går att handla med gift certificate just nu. Hur gör man för att itunes inte ska kunna känna av ipadressen?

Vet tyvärr inte svaret på den frågan men undrar om det är som för sounden att du köpt Gift Cards via ebay ? Jag har koder från GiftCards köpta i USA av en släkting. Undrar just om jag klarar mig undan lite längre då eller om man reagerar på alla Gift Cards.

Senast redigerat 2009-01-17 19:13

Ville bara påminna för de som har US-konto också=
Om du får upp felkoden 5002 när du försöker ladda ner filmer i iPoden/iPhonen så beror det på att du inte har ställt in iTunes på USA-affären. Fick upp det flera ggr tills jag kom på att det naturligtvis handlade om fel affär. Bytte till USA och sedan gick det bra igen att ladda ned USA-köpta filmer.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-03 23:22

har aldrig kollat i iTunes om det är 5.1 där, men i FrontRow är det automatiskt 5.1, och med QT 7 kan du välja att slå på surround i en av ljudinställnigs panelerna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-03 23:25

förresten, om du behöver hjälp med att få tag på iTunes Gift Cards från pålitlig källa kan du skicka ett meddelande, så får du en länka av mig.

Bevaka tråden