Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 problem med ljudkort!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej där jag stött på två problem med mitt nya ljudkort som jag köpte igår.

1) Det stänger av sig . Helt plötsligt försvinner ljudet från datorn. Om jag då drar ut sladden till det och sätter i igen börjar allt fungerar. vad beror detta på? hur fixar jag det?:(

2) När jag ska spela in midi på sonar 7 behöver jag trycka ungefär 10 ggr på en tangent för att få fram ljud i datorn. ljudet kommer alltså ungefär på 1/10 slag på tangenten. hjälp?!:(

  • Medlem
  • 2008-12-28 21:37

Raderade dublettinlägget i "inspelning"-forumet, ett räcker.

Ursprungligen av Juciebox:

1) Det stänger av sig . Helt plötsligt försvinner ljudet från datorn. Om jag då drar ut sladden till det och sätter i igen börjar allt fungerar. vad beror detta på? hur fixar jag det?:(

Låter som problem med strömförsörjningen, kablage eller bråkiga drivrutiner. Så det kan nog bero på det mesta. Vad är det för ljudkort och vad har du för dator?

Citat:

2) När jag ska spela in midi på sonar 7 behöver jag trycka ungefär 10 ggr på en tangent för att få fram ljud i datorn. ljudet kommer alltså ungefär på 1/10 slag på tangenten. hjälp?!:(

Kan vara en glappande midikabel, men om det strular så mycket enligt punkt 1 så kan det lika gärna bero på samma fel som där.

jag har ett dmx 6fire usb. Och datorn är en compaq cq50-112

1
Bevaka tråden