Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Patchstick Creator!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

The uber USB flash drive creator for the AppleTV. Creates USB flash drive based installers that include patchstick, factory restore and various LInux distributions.

Brought to you by the creators of atv-bootloader and many others.

atvusb-creator - Google Code

Den fungerar riktigt bra också! Ett riktigt smidigt sätt att få in XBMC (och Boxee) i sin ATV är det dessutom.

Kan du som kanske är lite mer insatt förklara vad mer man kan göra? Prega in Perian, till exempel?

Det går ju nu att manuellt kasta in Perian och NitoTV efter att man kört Patchsticken, men vad jag hört så kommer det att finnas som alternativ när man skapar sin USB-pinne.

Jag har inte brytt mig så mycket om varken Perian eller NitoTV på slutet, utan har nästan uteslutande kört XBMC, men om någon är intresserad så kan jag försöka ta reda på hur man går tillväga

Det är alltid intressant att få veta mer XMBC är säkert bra, men jag vill att det ska se ut som AppleTv på skärmen också! Kan AppleTv bara få stöd för "alla" videoformat (som Perian ger till exempel) så är jag hur glad som helst.

På min blogg har jag skrivit en guide. Den innehåller, förutom hur man bygger en Patchstick mha ATV USB Creator, en liten miniguide till hur man får in Perian.

Länk: Vagnretur Hacka din Apple TV med ATV USB Creator!

Hoppas att det inte klassas som ond reklam att länka till sin blogg bara

Det var en bra guide!

hur får man afp att funka?

Ursprungligen av snottras:

hur får man afp att funka?

Undrar jag med, varken afp eller smb fungerar verkar det som, eller så är jag bara dum

Ursprungligen av Hugeman:

Undrar jag med, varken afp eller smb fungerar verkar det som, eller så är jag bara dum

Finns en guide här. Jag har kört den och det funkar!

aTV Flash Forum • View topic - Enabling AFP/SMB Access on the Apple TV

fick AFP att funka, så det rullar och SMB funkar också.

Dock, kan inte ladda ner Beta2 för XMBC men det står bara att 'ett fel uppstog'. Beta1 kunde jag uppdatera och likaså de som är för Boxee. Någon som har samma problem och som har löst det....?

Har provat att flasha två ggr med iochförsig samma release för patchsticket.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-12 20:18

XBMC till OSX?

Hej,

Jag har lyckats få in XBMC och Boxee på min ATV. Så långt ok.

Jag kan ansluta till min Windows laptop (ja jag har en sån) och streama film från den via SMB.

HUR hittar jag till min iMac? Vad jag förstår så hittar inte ATV nåt annat än Windows SMB?

Jag vill ju kunna hitta mina filmmappar på macen från XBMC trådlöst, det är poängen.

Någon som vet? Jag har testat att ftp:a in från macen till ATV, inga problem men det hjälper ju inte.

Är som ni kanske märker ingen expert på det här med nätverk...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 15:42

Bättre sent än aldrig:

Monoman, din iMac kan dela ut med SMB också. I inställningen för fildelning klickar du options och markerar SMB bara så var den saken ur världen.

1
Bevaka tråden