Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni kommer i nästa uppdatering ? Några förhoppningar?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-29 21:43

HEjsan alla ! tänkte det vore roligt att höra mig för efter era funderingar och hopp om nästa Uppdatering . Kanske någon som vet när den kommer , om det blir en 2.3 eller om vi har tur än 3.0 . Så låt höra folket !

Franzer

• Medlem
  • 2008-12-29 21:55

Vill ha möjlighet att skicka MMS. Samt att kunna vidarebefordra SMS. Och att kunna skicka samma SMS till flera personer. Samt ett svenskt tangentbord...

Allt detta tror jag inte kommer i nästa FW, men det är en önskelista.

Ursprungligen av Dalle:

Och att kunna skicka samma SMS till flera personer.

Det funkar väl redan nu? Gå till nytt SMS, och lägg till flera mottagare. Eller du kanske menar vidarebefordring av sms?

• Medlem
  • 2008-12-29 22:18
Ursprungligen av paaaaaatrick:

Det funkar väl redan nu? Gå till nytt SMS, och lägg till flera mottagare. Eller du kanske menar vidarebefordring av sms?

ok, tack. Det har jag missat i så fall. Har bara haft min lur i några dagar.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 23:21
Ursprungligen av Dalle:

Vill ha möjlighet att skicka MMS. Samt att kunna vidarebefordra SMS. Och att kunna skicka samma SMS till flera personer. Samt ett svenskt tangentbord...

Allt detta tror jag inte kommer i nästa FW, men det är en önskelista.

MMS kommer som ett program, inte i nästa uppdatering.

• Medlem
  • 2008-12-29 23:31

Förhoppning: Hantering av vcf och flash.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-29 23:40

Ungefär när tror ni att uppdateringen kommer då ?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-30 00:06
Ursprungligen av franzer:

Helt omöjligt att veta tyvvär, helt plötsligt dyker den upp en vacker dag.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-30 02:42

Runt 1 februari med tanke på föregående releaser.

Telia har ju pratat om MMS (program) i januari 2009. Vi kan väl hoppas att det stämmer

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-30 13:13
Ursprungligen av adress@mac:

Telia har ju pratat om MMS (program) i januari 2009. Vi kan väl hoppas att det stämmer

Still, bara ett nytt program. Ingen firmwareupdate.

Ursprungligen av zappee:

Still, bara ett nytt program. Ingen firmwareupdate.

Ja - det var väl det jag skrev (program) Förmodligen ändå efterlängtat av många, oavsett firmware.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-30 20:49
Ursprungligen av adress@mac:

Ja - det var väl det jag skrev (program) Förmodligen ändå efterlängtat av många, oavsett firmware.

Trodde tråden handlade om firmwareupdates

Vi lär väl inte se en FW-uppdatering innan mars skulle jag gissa. Men följande önskar jag:

-stöd för Flash
- Copy&Paste
- bättre hantering av SMS, vilket innebär:
1. Time stamps på varje meddelande
2. Möjlighet att radera ett eller flera sms ur en konversation
3. Möjlighet att vidarebefordra sms
4. Möjlighet att ta emot och skicka v-cards som sms (alltså att skicka kontakter via sms)

- En inbyggd RSS-läsare i Apple-anda
- iChat med stöd för MSN
- att kunna växla mellan program genom att klicka på home-knappen någon gång och sedan bläddra med fingret (istället för cmd+tab), eller kanske som på de nya macbookarna: 4 fingrar. i vilket fall som helst skulle jag vilja att programmen inte stängdes av varje gång man skulle göra något annat. man borde kunna lägga dem i viloläge istället.
- Stabilare Safari (även om det är stabilare nu än tidigare, finns det mer att hämta)
- iChat-smileys till sms, mail och så vidare. Givetvis valfritt från inställningsmeny.

Jag vill också kunna se video på fler ställen än genom YouTube. Gissar att det är Flashstödet det hänger på... Men men..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 03:41

Gillar henkebarns punkter.
Lägger till:
• MobileMe stöd, inte då mail utan de andra tjänsterna.
• Använda som modem
• Vill ha Server Tools för Mac OS X Server
• Apple Remote Desktop
• Lagra filer på den som man självklart kan komma åt för att bifoga i mail eller ladda upp på FTP-sidor eller liknande.

iPhone är en underbar telefon på många sett men är väldigt efter på vissa ställen. Hoppas att det blir bättre snart.

Ursprungligen av acke:

Gillar henkebarns punkter.
Lägger till:
• MobileMe stöd, inte då mail utan de andra tjänsterna.
• Använda som modem
• Vill ha Server Tools för Mac OS X Server
• Apple Remote Desktop
• Lagra filer på den som man självklart kan komma åt för att bifoga i mail eller ladda upp på FTP-sidor eller liknande.

iPhone är en underbar telefon på många sett men är väldigt efter på vissa ställen. Hoppas att det blir bättre snart.

Just det, att använda som modem och som lagringsenhet vill jag också ha.
Sen vore en filhanterare, typ finder light, fint. Stöd för Office- och iWork-filer, bilder i jpg, gif, png och andra vanliga format, pdf:er och annat vanligt som man trots allt kan ha förhoppning om. Sen en enkel textredigerare och en lightversion av numbers för kalkyler vore kanon, men nu har vi nog tagit vatten över huvudet sedan ett par kapitel

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-31 16:00
Ursprungligen av henkebarn:

Just det, att använda som modem och som lagringsenhet vill jag också ha.
Sen vore en filhanterare, typ finder light, fint. Stöd för Office- och iWork-filer, bilder i jpg, gif, png och andra vanliga format, pdf:er och annat vanligt som man trots allt kan ha förhoppning om. Sen en enkel textredigerare och en lightversion av numbers för kalkyler vore kanon, men nu har vi nog tagit vatten över huvudet sedan ett par kapitel

Stöd för office samt bilderna har du redan väl? Eller hur menar du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-31 16:12
Ursprungligen av westgren:

Stöd för office samt bilderna har du redan väl? Eller hur menar du?

Antagligen redigera office-dokument.

Hejsan 99 =D Jag tycker det skulle va kul om apple nån gång fixade (kanske med en hårdvaru uppdatering för nåra kronor ) att man får riktig blåtand :D. Och att man ska kunna filma förstås.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-12-30 13:39

SMS hanteringen , få en snygg macig status hanterare av leverans rapporter..

Arbetsvecko vy (5)dagars, i kalendern,
(Itunes problem iofs) syncing mot outlook tvingar mig att stängan av cached mode mot excangeservern....
Blåtands stöd, för audio/musik och filer och kontakter ...

//Daniel

Jag är lite förvånad över att ingen har skrivit med "Push notification" på sin önskelista? Det skulle ju dyka upp i September. Jag börjar nästan bli lite sur att det inte har fixats än.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-30 17:22
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag är lite förvånad över att ingen har skrivit med "Push notification" på sin önskelista? Det skulle ju dyka upp i September. Jag börjar nästan bli lite sur att det inte har fixats än.

Står ju här: http://www.99.se/1686584-post9.html

Gör det?
Är jag blind?

edit:
Menar du att iChat nämns?
Jag tänker push överlag.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-30 19:27
Ursprungligen av theplague:

Gör det?
Är jag blind?

edit:
Menar du att iChat nämns?
Jag tänker push överlag.

- att kunna växla mellan program genom att klicka på home-knappen någon gång och sedan bläddra med fingret (istället för cmd+tab), eller kanske som på de nya macbookarna: 4 fingrar. i vilket fall som helst skulle jag vilja att programmen inte stängdes av varje gång man skulle göra något annat. man borde kunna lägga dem i viloläge istället.

Jag tolkar det som att kunna köra program i bakgrunden och ligga lyssna m.m. Typ push.

Ursprungligen av zappee:

Jag tolkar det som att kunna köra program i bakgrunden och ligga lyssna m.m. Typ push.

Ok, det är ju en definitionsfråga. Alltså beroende på program, jag ser push/notifications som nåt annat än att något körs i bakgruden.
Men visst, menar man chat(notification av nytt meddelande) då förstår jag, men det låter som man menar att man ska kunna bläddra mellan program(texteditor, mail, spel, safari osv) utan att behöva stänga det man arbetar med för att köra det nya.

• Medlem
  • 2008-12-30 14:20

Jag hoppas att man kommer att kunna spela musik från iPhone genom "fel" iTunes.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 14:26

Ni skriver väl era åsikter hit: http://www.apple.com/feedback/iphone.html

En annan sak, är det inte lite felvisande att skriva firmware-uppdatering. Det är en mjukvaruuppdatering med medföljande programuppdateringar och ibland firmwareuppdateringar.

Möjligheten att kunna se mer information om sin musik, ändra ID-taggar osv. direkt i iPhone:n (istället för att alltid behöva göra det i iTunes).

1
Bevaka tråden