Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24-timmars tidsstämpel i Mail vid engelsk version?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

som nybliven "switcher" så håller jag fortfarande på att lära mig mycket. En fråga jag har är följande:

Jag har installerat 10.5.6 som Engelskt, fast jag kör med svenskt tangentbordslayout, datumordning etc. Det var inga problem att ställa om tidsvisningen längst upp till höger till 24-timmars, men hur gör jag med Mail? Det verkar inte finnas någon inställning där för att ställa om den till 24 timmar, utan det är bara AM/PM? Borde inte Mail läsa den (som jag antar) generella datum/tid/format-inställningen och gå efter den?

Tacksam för alla ledtrådar angående detta mysterium,
Anders

Mitt system är helt engelskt, men jag har 24h klocka, som också visar sig i Mail.app. Jag är inte helt säker på vad jag gjorde, men "International" i Systeminställningar är förmodligen där det ställdes in.

Ursprungligen av bjelkeman:

Mitt system är helt engelskt, men jag har 24h klocka, som också visar sig i Mail.app. Jag är inte helt säker på vad jag gjorde, men "International" i Systeminställningar är förmodligen där det ställdes in.

Tack för ideerna, jag har rotat runt där och nu verkar jag fått till det, fick göra en "Customise" men nu ser det ut som jag ville.

Systeminställningar/datum o tid skall väl påverka hela systemet?

"Använd 24-timmars klocka" ibockat

eller?

1
Bevaka tråden