Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe och nummerformatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att de har snackats om detta förut men jag blir inte klok på hur mobilemekonto och iphone respektive adressboken funkar. Är det nån snäll själ som kan förklara hur dom synkar mot varandra. Vem styr vem? Jag har lagt in alla mina kontakter som jag vill i adressboken o mobileme men ändå får jag fel format i iPhone?? Trodde att iPhone var styrd av mobileme när man använder de. Jag har lagrat alla kontakterna med anpassat format för olika riktnr osv. med +46 på alla nummer tex. +4670x-xx xx xx. Allt ser ut precis som jag vill i adressboken o i mobileme. Ändå blir de +4670-xxx xx xx???
Har chatat med Mobileme i Usa igår o han visste inget så han hänvisade mej till iPhonesupporten och när man ringer 0771 199 519 och trycker för att komma till iphone så blir man hänvisad till Telia. Telia ringde jag i första läget o dom hänvisar mej till Apple... Man åker bara jojo mellan dom olika instanserna. Sjukt o tröttsamt!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-31 20:49
Ursprungligen av westerlu77:

Jag vet att de har snackats om detta förut men jag blir inte klok på hur mobilemekonto och iphone respektive adressboken funkar. Är det nån snäll själ som kan förklara hur dom synkar mot varandra. Vem styr vem? Jag har lagt in alla mina kontakter som jag vill i adressboken o mobileme men ändå får jag fel format i iPhone?? Trodde att iPhone var styrd av mobileme när man använder de. Jag har lagrat alla kontakterna med anpassat format för olika riktnr osv. med +46 på alla nummer tex. +4670x-xx xx xx. Allt ser ut precis som jag vill i adressboken o i mobileme. Ändå blir de +4670-xxx xx xx???
Har chatat med Mobileme i Usa igår o han visste inget så han hänvisade mej till iPhonesupporten och när man ringer 0771 199 519 och trycker för att komma till iphone så blir man hänvisad till Telia. Telia ringde jag i första läget o dom hänvisar mej till Apple... Man åker bara jojo mellan dom olika instanserna. Sjukt o tröttsamt!

Synkronisering innebär att man flyttar info åt två håll, till skillnad mot kopiering. Så ingen "styr" den andra.
Har du tittat i inställningarna i Adressboken på MobileMe, och satt samma nummerformatering där, som du har i iPhone?

Men grejen är ju att jag har lagt in typ 15 olika varianter beroende på riktnr. 5-6-7 eller 8 siffrigt nr. i adressboken. De kan man ju inte göra där eller? De finns ju inget tillägg som de finns i adressboken där man kan anpassa detta.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-31 22:18

Men grejen är ju att jag har lagt in typ 15 olika varianter beroende på riktnr. 5-6-7 eller 8 siffrigt nr. i adressboken. De kan man ju inte göra där eller? De finns ju inget tillägg som de finns i adressboken där man kan anpassa detta.

Jag har min satt på Germany och inte kryssat i Automatically Format....
Då sparas de lika som jag har på min dator/iPhone.

De har jag med men de blir inte rätt ändå..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-01 00:41

De har jag med men de blir inte rätt ändå..

OK, det blir rätt i MobileMe, det missade jag.
Det är nog den operatörsspecifika inställningen som man får av Telia när man aktiverar sin iPhone (om du kör Telia).
När jag kollar min står det +46 riktnummer-telefonnummer. Och så har jag det inte i min Adressbok på Macen. Har inte tänkt på det, för den sätter strecket på rätt ställe beroende på om det är två, tre eller fyra siffror i riktnumret, så jag är rätt nöjd.

1
Bevaka tråden