Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väcka till liv - Ipod "orginalet".

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det är någon som kan hjälpa mig med följande undran. Går det att föra över musik från itunes till en ipod utan att synkronisera? I så fall hur gör man?

Tänkte nämligen väcka till liv min gamla ipod och insåg att jag hade en massa skön musik i poden som jag inte har på min nuvarande dator.

/A

DiskAid lär vara bra enl flera här på 99.se. Har inte hunnit prova själv.

Edit: Nej, vänta nu. DiskAid för över filer från iPod till dator. Du frågade om något annat. Får tänka lite.

Du undrar om man kan föra över musik från itunes till en ipod utan att synkronisera.
Du menar att du köper musik på iTunes men sedan inte vill ansluta iPoden ? Musikfilerna i iTunes hittar du (i Mac) i huset - Musik - iTunes - och sedan i mappen iTunes Music. De filerna (eller den mappen) borde väl gå att kopiera och sedan föra över till iPoden som lägger sig som en disk på datorn (efter att du klickat bort iTunes).

Det är inte så att du menar tvärtom; att du vill föra över innehållet på din iPod till iTunes utan att synkronisera ? Det låter mer logiskt med tanke på din andra mening. I så fall kan du använda DiskAid.

När du kopplar in din ipod så måste du se till att markeringen visar att du vill hantera filerna manuelt.
Då utför ingen automatisk synk.
Sedan kan du markera låtar i itunes och dra och släppa till din ipod.

1
Bevaka tråden