Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral till nya MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag tycker flärparna över hörnen ser eh...töntigt ut?
fodralet är så pass stadigt att det ändå inte faller ner..lite som att ha hängslen och skärp..

fast. jag har hört (nånstans här) att det är bra för skärmen, stämmer det måntro?

hade jag mer skills vad det gäller dragkedjor så skulle jag nog se till att det gick att öppna hela vägen bort.. ska nog kolla med en sko-makare när jag kommer till stockholm.

vad är annorlunda med storleken? är den nya tunnare?

Funderar på att skriva till dem. Pratar de engelska tro? Är de inte *pöh* fransmän ?

Ursprungligen av Mr Lagersson AIR:

For 2 veckor sen kopte jag 2 Sweetcover pa My Sweetcover ett rosa till frun och ett gratt till mig.

Enligt mig tror jag inte att det finns natt liknande nagonstans.
Min Fru ar Advokat och hon far kommentarer om det hela tiden pa sitt kontor. Det ar tom sa att folk stirrar pa mig och mitt fodral nar man gar runt i stan.

Jag tror inte att det gar a kopa i butik, sa kop den bara online, det gjorde jag, och jag fick fodralet inom 1 vecka pa posten.
My Sweetcover

Lycka till

Du har skrivit 4 inlägg här på forumet. Samtliga om hur förträffligt my SweetCover är. Du berömmer dem för att de t o m har Svensktalande personal. Så himla käckt.
Är det måhända du själv.
Dessutom crosspostar du "tipset" så fort du kommer åt.

Personligen tycker jag det börjar lukta mögigt reklamaktigt om det här.

dessutom är ditt fordral fult som apa och kostar tusen spänn.

Min varningsklocka gick också, särskilt med tanke på den knaggliga svenskan och titel-droppandet. Det är nåt amerikanskt över det... att säga vad man jobbar med helt utan anledning.

Ursprungligen av Goflorp:

Du har skrivit 4 inlägg här på forumet. Samtliga om hur förträffligt my SweetCover är. Du berömmer dem för att de t o m har Svensktalande personal. Så himla käckt.
Är det måhända du själv.
Dessutom crosspostar du "tipset" så fort du kommer åt.

Personligen tycker jag det börjar lukta mögigt reklamaktigt om det här.

dessutom är ditt fordral fult som apa och kostar tusen spänn.

jag ryyyyser när jag ser det där fodralet...

Crumpler (nu med .se-hemsida till och med) har flera nya modeller av sleeves, kolla in deras hemsida. Helt ok priser om man köper direkt från dem också, tror de skeppar från Tyskland. Crumpler - Laptop Cases - Get your bag at the Crumpler Online Shop

Själv har jag köpt ett Tucano-skin till min MBA. Tänkte köpa booq först men de fanns bara i USA och booq tog 120 dollar i frakt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-03 01:40

Någon som har testat Contour RE-versible Sleeve för nya MBP? Ser rätt trevligt ut men verkar inte vara helt lätt att få tag på. Finns i Apple Store för 349kr men man vill ju gärna se och känna på ett innan man beställer.

Jag köpte ett från Incase i neoprene som enligt de i butiken ska passa (har inte hunnit prova det än).
Jag tror att det är samma modell som denna: Incase Neoprene Sleeve för 15-tums MacBook Pro - Apple Store (Sverige) med skillnaden att min är i en mjuk beige färg som ser riktigt bra ut. Dock fick jag jaga runt som en tok i Stockholm förra veckan för att få tag på ett, 15"-fodralen var slut i nästan alla butiker. Tror jag besökte fyra eller fem olika innan jag fick tag på denna.
Någon annan som har erfarenhet av neoprenefodralen från Incase?

dom passar den nya modellen utmärkt och det är inga problem att få ner datorn i fodralet. Jag har inte haft problem med fodralets funktioner ännu.

Ursprungligen av langby:

Jag köpte ett från Incase i neoprene som enligt de i butiken ska passa (har inte hunnit prova det än).
Jag tror att det är samma modell som denna: Incase Neoprene Sleeve för 15-tums MacBook Pro - Apple Store (Sverige) med skillnaden att min är i en mjuk beige färg som ser riktigt bra ut. Dock fick jag jaga runt som en tok i Stockholm förra veckan för att få tag på ett, 15"-fodralen var slut i nästan alla butiker. Tror jag besökte fyra eller fem olika innan jag fick tag på denna.
Någon annan som har erfarenhet av neoprenefodralen från Incase?

Nu har jag provat det och är nöjd. Det sitter åt bra på bredden på datorn men är lite slapp på djupet (långsidan av datorn). Mitt fodral från Walk on Water till min MacBook var tightare vilket jag gillade mer men detta är bra nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 18:39
Ursprungligen av langby:

Nu har jag provat det och är nöjd. Det sitter åt bra på bredden på datorn men är lite slapp på djupet (långsidan av datorn). Mitt fodral från Walk on Water till min MacBook var tightare vilket jag gillade mer men detta är bra nog.

Då sitter det precis som mitt från Sandqvist. Jag tyckte det var OK från början men det känns som att det har blivit större och större. Kanske bara jag som inbillar mig men jag har beställt ett nytt som ska passa bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 17:19

Beställde ett Contour RE-versible Sleeve från enhanceyours.com idag. "Mellandagsrea" och shipping med trackingnr för endast £3 till Sverige gav ett totalpris på ca 270kr.

Återkommer med intryck när jag har fått det.

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-01-09 10:11

Någon som har en sån här till sin Unibody MBP?
http://www.goincase.com/products/detail/15-nylon-sleeve-plus-cl57066

Borde ju passa lika bra som neoprenversionen, men skadar väl inte att fråga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 15:28
Ursprungligen av qom:

Någon som har en sån här till sin Unibody MBP?
http://www.goincase.com/products/detail/15-nylon-sleeve-plus-cl57066

Borde ju passa lika bra som neoprenversionen, men skadar väl inte att fråga

Det där borde nog inte vara några problem eftersom det ser ut att vara mer än "mindre väska" än ett second skin. Maila och fråga tillverkaren annars.

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-01-09 20:21
Ursprungligen av odelsteken:

Det där borde nog inte vara några problem eftersom det ser ut att vara mer än "mindre väska" än ett second skin. Maila och fråga tillverkaren annars.

redan gjort för en månad sen eller nåt, inget svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 22:15
Ursprungligen av qom:

redan gjort för en månad sen eller nåt, inget svar

Inte så seriöst från deras sida då. Finns det inga svenska återförsäljare som du kan vända dig till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 22:17

Nu har mitt Contour RE-versible Sleeve kommit och det passar perfekt. Sitter som ett sleeve/second skin ska göra, dvs. tight. Är mycket nöjd och rekommenderar det starkt!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-13 22:40

Vet ngn om det finns fodral till MBP som efterliknar det bruna cirkulationskuvert som MBA låg i på filmen de släppte ..? Det vore väl nåt! Någon som sett?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 09:37

Mitt Contour RE-versible Sleeve är ju av samma typ, dvs. öppnas på kortsidan, men i övrigt inte speciellt likt det kuvert som i MBA reklamen.

Huzzk.com har äntligen fått tummen ur det berömda hålet och kommit med väskor som nu pasar unibodyn...

Huzzk Sleevie Black GT 15" For Macbook Pro New Unibody

Tyken bag så det förslår.

Har inte läst hela tråden.

Men på Ebay kan man ropa hem riktigt billiga "sleeves" till macbook, de är gjorda i ett lite udda material som liknar neopren men deformerar sig när man trycker på det och bucklas sedan upp igen!

jäkla najsigt och ger lite dyrkänsla.

Jag har beställt ett, nackdelen är att det saknar fack för laddaren. Annars är det perfekt och kostade 70:- SEK inkl frakt.

EDIT:
Hittade nu denna när jag lade till "pocket" som sökterm:

http://retail.contourdesign.com/?/products/71

Kostar nog kring 40 USD att ropa hem, i dagsläget kring 280:-

Den finns i massor av olika färger och liknande. Den har dessutom plats för laddare, telefon, osv osv..

//K

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2009-10-04 17:09

Jag köpte det här till min MacBook Pro 13" Incase Neoprene Sleeve för 13-tums MacBook - Apple Store (Sverige)

Jag är nöjd med det. Använder det dagligen.

  • Medlem
  • 2011-09-21 22:58
Ursprungligen av Folke_89:

Jag köpte det här till min MacBook Pro 13" Incase Neoprene Sleeve för 13-tums MacBook - Apple Store (Sverige)

Jag är nöjd med det. Använder det dagligen.

Hur upplever du passformen? Har sedan tidigare ett be.ez Larobe skin till min gamla Macbook från 2007, men detta är för stort invändigt märker jag nu, till min nya 2011 Macbook Pro (13"). Hur är passformen på Incasefordralet? Får intrycket att Incase håller bra kvalitet, men av allt jag tittat på tidigare, så har be.ez hittills varit det som hållit absolut högst kvalitet. Vad tycker du, vad säger ni andra?

  • Medlem
  • 2011-09-24 02:13
Ursprungligen av Korsriddaren:

Hur upplever du passformen? Har sedan tidigare ett be.ez Larobe skin till min gamla Macbook från 2007, men detta är för stort invändigt märker jag nu, till min nya 2011 Macbook Pro (13"). Hur är passformen på Incasefordralet? Får intrycket att Incase håller bra kvalitet, men av allt jag tittat på tidigare, så har be.ez hittills varit det som hållit absolut högst kvalitet. Vad tycker du, vad säger ni andra?

Det blev ett svart Incase neoprene sleeve for Macbook Pro 13", på Macsupport i Lund idag. Bra passform, men något sladdrigare än mitt förra be.ez Larobefodral som jag hade till min Macbook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 00:05

Min kära mor har sytt ett special designat fodral till min mbp 15", där jag har fått välja material antal och storlek på fickor mm... är så fantastiskt nöjd med detta fodral som jag inte har en enda detalj som jag stör mig på!

Ursprungligen av Eric163:

Min kära mor har sytt ett special designat fodral till min mbp 15", där jag har fått välja material antal och storlek på fickor mm... är så fantastiskt nöjd med detta fodral som jag inte har en enda detalj som jag stör mig på!

Bifoga Foto - är det en bra grej kommer nog Mamma kunna ta betalt för de där...

En vettig grej betalar de flesta en femhundring för utan att tveka.

Vi har precis lanserat en ny kollektion med laptopfodral anpassade till MacBook Pro. Kolla gärna in och se om ni gillar dem. Har designat själva och satsat på enkla, enfärgade fodral.

ILOVEMYLAPTOP

Gott nytt år
Mvh Erik

Bevaka tråden