Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ta emot samtal men inte ringa.

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-25 22:15

samt att Itunes säger att simkortet inte känns igen...
Försökt på alla sätt att ladda ner rätt Firmware så att jag kan använda QuickPWN alternativt Pwnage Tools för att rätta till felet. De Firmware jag laddar ner kräver ett lösenord? Jag har testat med datorns lösenord men det fungerar inte. Jag har heller ingen aning om vilken Firmware jag skall ladda ner. Några är inte lösenordsskyddade men det säger pwnage att det är fel firmware.
Ngn som kan hjälpa mig?
Tråkigt med en telefon som bara kan ta emot samtal.
Jag har uppgraderat till senaste via itunes. Iphonen är en vanlig USA 8 gig, tidigare jailbrakad o allt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-25 23:30

Vad menar du med att du kan ta emot samtal men inte ringa? Kan du inte gå förbi slide to unlock skärmen?

//Rob

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-26 12:41

hej Rob.
Helt rätt, jag kommer inte förbi slide to unlock o itunes säger att det är fel simkort i, ändå kan jag ta emot samtal. vilket är det enda jag kan med tfn just nu

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-26 13:22

wrong firmware...

trots att jag gör som Iclarifield. pust

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 03:30

Det betyder att den är inte aktiverad. Kör QuickPwn så ska det fixa sig.

QuickPwn 2.2 fungerar endast med Firmware 2.2 så se till att du har rätt quickpwn för ditt firmware.

//Rob

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-27 11:50

hello rob

har laddat ner rätt firmware men har en del dmgfiler som ej kan packas upp pga:
"ange lösenord för att komma åt 018-4380-1.dmg"
Har givetvis testat med datorns lösenord men det är inte detta som skall anges, vet du ngt om det?
lr har du ngn länk där jag kan få ner hela filen, utan de medföljande dmg

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 12:34

OK du har laddat ner firmware filen med Safari som automatiskt packar upp. Hade du läst ett endast guide så hade du vetat att man ska INTE använda Safari.

För det andra använd iTunes för att ladda ner senaste firmware. Man måste inte ladda ner firmware med en browser. Det går lika bra och enklare med iTunes och du måste ändå använda iTunes för att installera firmwaret så du kan göra alla stegen på en gång.

//Rob

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-27 18:02

hej igen Rob

Jag har även laddat ner den med Firefox men det fungerar ändå inte. Kan heller ej ladda ner via Itunes då telefonen känns inte känns igen.
Tack för all hjälp så här långt, jag arbetar vidare. Förmodligen enkelt att lösa men det är knöligt när man gör fel

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:57
Ursprungligen av jontee:

Jag har även laddat ner den med Firefox men det fungerar ändå inte. Kan heller ej ladda ner via Itunes då telefonen känns inte känns igen.
Tack för all hjälp så här långt, jag arbetar vidare. Förmodligen enkelt att lösa men det är knöligt när man gör fel

Du får inte packa upp filerna. Firmware filen heter iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw. Heter den .zip så döp om den. Det står allt i guiderna. T o m som sticky här på forumet.

//Rob

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-27 20:32

Jag har rätt firm

samt att quick hittar den automatiskt men den känner inte igen "ipoden".
"En ipod har upptäckts, men den kan inte identifieras"
och sedan står Quick och tuggar i all oändlighet och jag komer inte vidare till nästa steg.
Har jailbrakat tidigare men denna gång går det fullständigt åt...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:37
Ursprungligen av jontee:

samt att quick hittar den automatiskt men den känner inte igen "ipoden".
"En ipod har upptäckts, men den kan inte identifieras"
och sedan står Quick och tuggar i all oändlighet och jag komer inte vidare till nästa steg.
Har jailbrakat tidigare men denna gång går det fullständigt åt...

Har du mac/pc?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:58
Ursprungligen av jontee:

samt att quick hittar den automatiskt men den känner inte igen "ipoden".
"En ipod har upptäckts, men den kan inte identifieras"
och sedan står Quick och tuggar i all oändlighet och jag komer inte vidare till nästa steg.
Har jailbrakat tidigare men denna gång går det fullständigt åt...

Det där låter skumt. Koppla in telefonen och håll in home knappen samtidigt. Klicka på återställ knappen för att återställa. iTunes ska då ladda ner 2.2 och installera senaste versionen.

//Rob

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-28 12:54

Jag kör Maqc. Jag har kommit föbi quickpwn men den jobbade över alla inställningar och plötsligt var min iphone uppe i itunes. Däremot skulle jag låta iåhonen rebota innan jag skulle göra ngt annat, och vips tillbaka till problemet. Ingen iphone i itunes med återställning etc. Endast att telefonen inte har ett giltigt simkort och kan inte aktiveras

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 13:56
Ursprungligen av jontee:

Jag kör Maqc. Jag har kommit föbi quickpwn men den jobbade över alla inställningar och plötsligt var min iphone uppe i itunes. Däremot skulle jag låta iåhonen rebota innan jag skulle göra ngt annat, och vips tillbaka till problemet. Ingen iphone i itunes med återställning etc. Endast att telefonen inte har ett giltigt simkort och kan inte aktiveras

Kör http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1842.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 15:15

Vad kan det vara så svårt?

Återställ till 2.2 med iTunes. Använd QuickPwn 2.2 och färdigt.

Guide

//Rob

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-12-29 19:52

visst är det märkligt

jag har kört EXAKT som guiden men kommer inte "in" i iTunes,
får felmeddelande om "att den ipod har känts igen osv med en felkod.
Jag har ordnat till sk custum-restore så allt ligger färdigt vid skrivbordet att
uppdateras, bara iphonen kommer upp i itunes. Då är ju allt en baggis, men
det sk "ipod-meddelandet" gör att telefonen aldrig kommer in i itunes
Jag flyttar snart över sim till en vanlig tfn å återkommer när lusten har
återfunnits igen för att ordna problemet.
Tack för alla svar - jag försöker en stund tiull ikvll

Ursprungligen av jontee:

jag har kört EXAKT som guiden men kommer inte "in" i iTunes,
får felmeddelande om "att den ipod har känts igen osv med en felkod.
Jag har ordnat till sk custum-restore så allt ligger färdigt vid skrivbordet att
uppdateras, bara iphonen kommer upp i itunes. Då är ju allt en baggis, men
det sk "ipod-meddelandet" gör att telefonen aldrig kommer in i itunes
Jag flyttar snart över sim till en vanlig tfn å återkommer när lusten har
återfunnits igen för att ordna problemet.
Tack för alla svar - jag försöker en stund tiull ikvll

Och vad händer när du försöker sätta iPhonen i recovery eller DFU mode?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 23:29
Ursprungligen av jontee:

jag har kört EXAKT som guiden men kommer inte "in" i iTunes,
får felmeddelande om "att den ipod har känts igen osv med en felkod.
Jag har ordnat till sk custum-restore så allt ligger färdigt vid skrivbordet att
uppdateras, bara iphonen kommer upp i itunes. Då är ju allt en baggis, men
det sk "ipod-meddelandet" gör att telefonen aldrig kommer in i itunes
Jag flyttar snart över sim till en vanlig tfn å återkommer när lusten har
återfunnits igen för att ordna problemet.
Tack för alla svar - jag försöker en stund tiull ikvll

Vad ska du i iTunes och göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-30 21:14

Förresten kan det vara så att du har provat att använda ett firmware för iPod istället för iPhone?

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-01 16:53

Går ej att ringa

Vet inte om det är rätt tråd eller inte ... Jailbreakad iphon, 2,1, trycker på tfn luren, siffrorna kommer upp, helt döda när man trycker på dem, efter några sekunder åter till springboard. Jag har startat om och " gjort "allt" utom återställt."Vad är det för fel ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-02 14:35
Ursprungligen av Bogu:

Vet inte om det är rätt tråd eller inte ... Jailbreakad iphon, 2,1, trycker på tfn luren, siffrorna kommer upp, helt döda när man trycker på dem, efter några sekunder åter till springboard. Jag har startat om och " gjort "allt" utom återställt."Vad är det för fel ?

Återställ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 17:27

Nu fungerar det...

Avinstallerade i source ett program ? - (Installer) därefter fungerade allt som vanligt. Något hade låst tangentbordet till telefonen. Nu fungerar det som vanligt. Vad hände ? Vad låste tangentbordet ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 17:53
Ursprungligen av Bogu:

Avinstallerade i source ett program ? - (Installer) därefter fungerade allt som vanligt. Något hade låst tangentbordet till telefonen. Nu fungerar det som vanligt. Vad hände ? Vad låste tangentbordet ?

Använd inte installer. Det är bara skit program i den i alla fall. Cydia har alla seriösa programmen.

//Rob

jag har samma problem som Bogu hade, men vete fasiken hur jag ska lösa det.
Någon skrev att det fanns en "uninstall rad" i installer, men inte i min telefon

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-19 17:58

Yemkela: Gå in i Installer och se om det ligger ett program som du installerat och sedan fick problem. Search efter programmet och när du finner det så finns det en uninstall längst upp till höger.
Jag vet inte om det fungerar men försöka duger.

1
Bevaka tråden