Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få ut infon från en iPhone-backup?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 20:04

Har en mapp som legat i min Library mapp, "Mobile Backups". Finns det något sätt att få ut den infon utan att ha en iPhone?

Jag har tidigare använt det här programmet http://code.google.com/p/mobilesync-inspect/ inte så bra kanske för att gå igenom alla då en backupfil innehåller en bild osv. Om man vet från ungefär när det man ska ha tillbaka var ifrån så går det ju att använda, kanske finns. Om någon känner till något annat så tar jag gärna emot tips

Finns ett kommando så man kan leta efter ett visst filnamn så man kan hitta vilken den ligger i så kan det ju gå lättare ifall det är något specifikt som man letar efter.

/Adam

Edit: Letade lite själv och hittade programmet http://supercrazyawesome.com/ du ska välja "Other Files" för att få det som hör till apples program.

Ursprungligen av acke:

Har en mapp som legat i min Library mapp, "Mobile Backups". Finns det något sätt att få ut den infon utan att ha en iPhone?

Vad för "info"?
Bilder? Sms? Kontakter?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 23:04
Ursprungligen av theplague:

Vad för "info"?
Bilder? Sms? Kontakter?

Sorry det var luddigt skrivet. Jag vill ha ut kontakterna.

Ursprungligen av acke:

Sorry det var luddigt skrivet. Jag vill ha ut kontakterna.

hmm...
Du har dem inte synkade till adressboken?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 02:04
Ursprungligen av theplague:

hmm...
Du har dem inte synkade till adressboken?

Inte min telefon. En kompis som klantat sig. Han har aldrig synkat utan bara lagt in i telefonen och när han uppdaterade så tog han för givet att kontakterna kom med i backupen. Funkade inte. Dumt jag vet, men nu är det så.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 09:57

Jag tror inte kontakter sparas i backupen. Dom sparas direkt på datorn i din Adressbok eller Outlook.

//Rob

Hart något liknande, återställde och vill nu ha tillbaka alla SMS som inte kom med. Det var den nya 3.0.1 uppdateringen som först krånglade, jag skapade ett nytt konto på min XP Media Center och då vill den ju att jag synkade med det nya kontot, jag tryckte OK, loggade ut och in på mitt vanliga konto och valde där ''slå ihop info'' från båda kontona. Nu är kontakter och kalender intakta men inte program och sms. Hur ska jag få ut dem (som kanske ligger i backupen från iTunes på datorn)?

Ja, vart ligger backupen? Hittar inte.

Ursprungligen av Leftrustle:

Har du Mac eller Win?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-02 18:11
Ursprungligen av Leftrustle:

Här kan du se vart filerna hamnar:
iPhone and iPod touch: About backups

Dock så är det inte helt lätt att läsa filerna, testa denna: