Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände iochmed 10.5.6 uppdateringen!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I och med den nya uppdateringen 10.5.6 , så har jag fattat att det är problem med usb rutinerna för oss med Iphone 2G! jag har alltså uppdaterat och får inte kontakt med min Iphone & Itunes. Jag har dubbelkollat kabel och usb men inte hittat några lösningar.

Någon som har koll på hur man man löser detta...

Mvh
Cliff

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 22:37
Ursprungligen av ekonsult:

I och med den nya uppdateringen 10.5.6 , så har jag fattat att det är problem med usb rutinerna för oss med Iphone 2G! jag har alltså uppdaterat och får inte kontakt med min Iphone & Itunes. Jag har dubbelkollat kabel och usb men inte hittat några lösningar.

Någon som har koll på hur man man löser detta...

Mvh
Cliff

Ja, man söker...

Annars går man in på http://blog.iphone-dev.org/post/65126957/tis-the-season-to-be-jolly

Ursprungligen av zappee:

Tack, men dom råden man får där är att man behöver djupare kunskap om programmering, vilket jag inte har!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 09:42

Det är inget fel på iPhone uppkopplingen. Det enda som inte fungerar är DFU modus. Allt annat fungerar. Kan du inte synkronisera så har du ett annat fel.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det är inget fel på iPhone uppkopplingen. Det enda som inte fungerar är DFU modus. Allt annat fungerar. Kan du inte synkronisera så har du ett annat fel.

//Rob

Det förstår jag att DFU inte funkar, jag prövade att synka med min andra Mac som inte är uppdaterad och det funkade hur bra som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 11:23

Vad är det som inte fungerar? DFU mode eller uppkoppling till iTunes?

Det enda som påverkas med de nya USB drivisar är DFU mode. Synkronisera fungerar precis som förut. Behöver man DFU mode räcker det med att koppla in iPhonen till en extern USB hub så fungerar DFU mode igen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vad är det som inte fungerar? DFU mode eller uppkoppling till iTunes?

Det enda som påverkas med de nya USB drivisar är DFU mode. Synkronisera fungerar precis som förut. Behöver man DFU mode räcker det med att koppla in iPhonen till en extern USB hub så fungerar DFU mode igen.

//Rob

Ingen kontakt med itunes, alltså ingen synk. Gick in på support på Appels hemsida och testade alla deras förslag utan resultat. Kontakt finns med iphoto,men inte det övriga! iphone funkade klockrent innan uppdateringen;)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 13:27

Ingen aning. Det kan vara usb drivern men eftersom det är väldigt få personer som har det här problemet är det nog något annat. Provat starta om datorn eller byta USB port?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ingen aning. Det kan vara usb drivern men eftersom det är väldigt få personer som har det här problemet är det nog något annat. Provat starta om datorn eller byta USB port?

//Rob

Jodå har prövat allt! bytt hubb m.m Men det är nog som du säger med usb drivern...
Tack för hjälpen,jag återkommer om jag löser det hela!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 13:39
Ursprungligen av ekonsult:

Jodå har prövat allt! bytt hubb m.m Men det är nog som du säger med usb drivern...
Tack för hjälpen,jag återkommer om jag löser det hela!

Testat på en annan dator?

Vid sista försöket lyckades jag med min 2G ! Jag slängde helt enkelt iTunes och laddade hem det på nytt. Nu fungerar det med 10.5.6 Tack till alla som var med och försökte hitta en lösning.
Mvh
Cliff

1
Bevaka tråden