Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer på Macworld Expo -09?

Tråden skapades och har fått 413 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-06 19:39
Ursprungligen av wilhelm-pod:

Trist värre. 17" MacBook Pro känns ju lagom skojigt.

Och iTunes? Använder folk fortfarande det? Läste nämligen om Spotify i senaste numret av Amelia...

Då kan ju du förklara hur man syncar över dom låtarna till en iPod eller iPhone

Aktien dalara väl alltid efter en keynote så det är inget nytt... Men jag väntade på en ny Mini, men verkar få vänta...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 19:53

Väntat sa pigan till prästen.

Varför skulle Apple släppa en ny prisvärd Mac mini med vassare grafik och vassare processor i nivå med imacen överhuvudtaget, samt ha firewire 800 också på den ?

Det säger sig självt. Den skulle ju konkurrera med iMacen .

Även om en prisvärd instegs modell är viktig, så väger argumentet att hålla ett högre pris segments försäljning uppe som iMacen, som ligger i 10000 kr klassen som grundpris.

Samtidigt har prisnivån på större platta LCD skärmar rasat och man köper en extern LCD 24 tummare av hyfsad kvalitet från 2500 kr och uppåt.

Det gynnar ju inte Apples egna cinema 24-30 tums displays försäljning, så därav ännu viktigare att satsa på iMac konceptet med inbyggd skärm för att få ut mesta möjliga vinst marginal på varje såld dator enhet.

Så ligger det till... inte svårt att förstå

men fortsätta drömma kostar ju inget

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 19:41
Ursprungligen av wilhelm-pod:

Trist värre. 17" MacBook Pro känns ju lagom skojigt.

Och iTunes? Använder folk fortfarande det? Läste nämligen om Spotify i senaste numret av Amelia...

70% av all laglig nedladdad musik...rätt mycket va?

Ursprungligen av wilhelm-pod:

Och iTunes? Använder folk fortfarande det? Läste nämligen om Spotify i senaste numret av Amelia...

Hyra musik som inte går att ha på iPoden? Nej tack.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Hyra musik som inte går att ha på iPoden? Nej tack.

Jag hyr gärna musik för olika tillfällen. Jag har inget intresse av att äga mängder av jullåtar eller musiken som får igång ett party. Den musiken jag har i min iPhone fnyser de flesta år.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Jag hyr gärna musik för olika tillfällen. Jag har inget intresse av att äga mängder av jullåtar eller musiken som får igång ett party. Den musiken jag har i min iPhone fnyser de flesta år.

/c

Det märkte jag i julas, blev mycket Absolute Christmas via Spotify. Funkar bra.

Ursprungligen av Leftrustle:

Det märkte jag i julas, blev mycket Absolute Christmas via Spotify. Funkar bra.

Det är just här som Spotify är ett fantastiskt komplement till iTunes.

Ursprungligen av wilhelm-pod:

Och iTunes? Använder folk fortfarande det? Läste nämligen om Spotify i senaste numret av Amelia...

Spotify är väldigt trevligt men med tiden kommer gratis versionen innebära mer reklam - vilket visserligen är bra. betalvarianten innebär att när man inte vill betala mer - ja då äger man inget längre.

Fast jag uppskattar Spotify tror jag att man uppskattar att behålla sina låtar och framförallt kunna lyssna på sina bärbara spelare.

Sen kan man fråga sig hur bra kvalitén är egentligen i Spotify?

Men angående keynoten - vem räknade med att det skulle komma mängder med godis när S. Jobs inte ställer upp.

Det kommer komma, men när man minst anar det.

Förr hade jag varit besviken men idag nej.

Senast redigerat 2009-01-06 20:07
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-06 19:36

inte öppen i nu

Äh, detta var ok. 17" var fräck, iLife hade fått schyssta funktioner som åtminstone jag kommer använda flitigt, och mer om Snow Leopard och iPhone OS 3.0 kommer nog snart. Mac mini kan fortfarande komma, den och Mac Pro kommer nog uppdateras en tisdag snart.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-06 19:38

Nada om AppleTV, "Itunes Movie Store" eller Mac Mini... i dessa tider...

Im speechless...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:38

jag har följt keynotesen ett antal år. visst har man blivit besviken förut, men det här måste varit den i särklass tristaste. hade det ens behövts en keynote för lite programuppdateringar och att 17":aren får samma look som övriga macbooks?

Ursprungligen av snigel1:

jag har följt keynotesen ett antal år. visst har man blivit besviken förut, men det här måste varit den i särklass tristaste. hade det ens behövts en keynote för lite programuppdateringar och att 17":aren får samma look som övriga macbooks?

Nej. Verkligen inte.

Ingen Mac mini, ingen iMac inget om Mac Pro. Som om det inte vore trist nog, ingen visning eller information om Mac os 10.6.

Öppet, start shopping!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-01-06 19:39

Det här var inget som imponerade på marknaden i alla fall..som vanligt så har aktien dalat...:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:41

De har iaf humor, mtp Bennet och låten “The Best is Yet To Come.”

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:42

1,30 och ingenting blääää, vi macfolk mår inte bra av sånt här

Jösses vad trist.

Maxad 17" 48035:- yummy!

  • Medlem
  • 2009-01-06 19:44

Nu vågade Macrumors stoppa i sladden till servern

8280:- För en hårddisk... Varför inte?

Ursprungligen av sjogreno:

8280:- För en hårddisk... Varför inte?

Var då? Tänker du på 256 GB SSD?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Var då? Tänker du på 256 GB SSD?

Japp, det var den jag menade

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 19:46

Det kliar i fingrarna på en pre-order på 17", då behöver jag ingen Mac Pro iaf på ett tag.

I undersökningen på idg.se svarade 30% att dom ville se en uppdaterad Mac Mini, 4% nya versioner av iLife och iWork samt 3% en ny 17" Mac Book Pro.

7% av 10% av datoranvändarna fick det dom ville ha.

Touche.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:50

$900 för 256GB SSD, som hittat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:50

Jaha.
Like watching paint dry.

Ursprungligen av friend:

Jaha.
Like watching paint dry.

Så sant som det är sagt

Bevaka tråden