Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Fel när meddelande skulle skickas"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu hag jag fått problem med SMS på min telefon.
Det hela började iofs efter jag jailbreakade min telefon. Kan det ha något med saken att göra?

Jag läste att det handlade om någon rättighet i filstrukturen, kan man ändra den på något sätt?

Någon som vet vad man kan göra för att få bukt med sms problemet??

Har det varit så här länge?
Jag har haft liknande när comviq haft strul, så om det bara varit kort så vänta lite och testa att skicka igen.

Har du gjort något mer än att jailbreaka? Installerat något konstigt eller varit inne och ändrat några rättigheter med terminal?

Vad har du för firmware?

jag har låst upp den så jag kör med Tre nu.
Kört Yellowsn0w. Inget annat jox...

Ursprungligen av elrohior:

jag har låst upp den så jag kör med Tre nu.
Kört Yellowsn0w. Inget annat jox...

Fråga i den här tråden: http://www.99.se/upplasning/256691-officiella-yellowsn0w-traden-iphone-3g-finally-unlocked-dev-team.html

Edit:
Här har du en guide, punkt 8 har ju lite behörighetskommandon som kanske hjälper(?!!?).

Edit 2:
Har du kört senaste versionen av Yellowsn0w?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 14:27

Jailbreaken ändrar inget med sms funktionen. Det kan vara så att du har installerat något extra program biteSMS kanske eller så har Comviq problem. Vänta ett tag eller prova att skicka från en annan mobil.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jailbreaken ändrar inget med sms funktionen. Det kan vara så att du har installerat något extra program biteSMS kanske eller så har Comviq problem. Vänta ett tag eller prova att skicka från en annan mobil.

//Rob

Jag måste bara klargöra att det var jag som hade Comviq, om trådskaparen hade det framgår inte(väl?).
Jag kör biteSMS utan problem. Tillfället jag haft sms-problem berodde det till 100% på comviq.

Edit:
Jo, trådskaparen har 3/Tre.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 14:32
Ursprungligen av theplague:

Jag måste bara klargöra att det var jag som hade Comviq, om trådskaparen hade det framgår inte(väl?).
Jag kör biteSMS utan problem. Tillfället jag haft sms-problem berodde det till 100% på comviq.

Edit:
Jo, trådskaparen har 3/Tre.

Ok men samma råd gäller även om han inte skulle ha Comviq.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 18:20
Ursprungligen av elrohior:

Nu hag jag fått problem med SMS på min telefon.
Det hela började iofs efter jag jailbreakade min telefon. Kan det ha något med saken att göra?

Jag läste att det handlade om någon rättighet i filstrukturen, kan man ändra den på något sätt?

Någon som vet vad man kan göra för att få bukt med sms problemet??

Fungerar det med någon annan mobil?

1
Bevaka tråden