Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har precis fått tillbaka min dator från en service. Där nätagregatet blev utbytt. Nu när jag hoppar in på skype och ska börja snacka, så hör jag polaren, men han hör inte mig. Och jag kan ej hitta var jag har inställningarna för micen. Någon som vet?
Har kollat systeminställningar och det ser exakt ut så som din bild. Har även kollat skype, och finner inget fel där heller. Under "Audio Input" så har jag "Built-in microphone internal microphone" Och det måste ju vara rätt?
Det låter som stället som reparerade den glömde att koppla in den igen efter reparationen, dem måste anslutas (gissar jag) till moderkortet, förlåt logikkortet som det heter på macspråk. Gå tillbaka i skäll lite på dom så borde dom laga den igen
Ja det kan vara fullt möjligt, kommer inte ihåg vad nätagget sitter på en imac, men det kan också mycket väl vara så att dom kommit åt den av misstag. Mic är ju inte det första man testar efter att man lagat en dator. (Har själv jobbat som mactekniker, även om det var 10 år sen )
Gå tillbaka till reparationsstället med den och de kommer givetvis att fixa det hela.
Ring först och var trevlig (att vara arg/grinig här hjälper varken dig eller dem)
Gå tillbaka till reparationsstället med den och de kommer givetvis att fixa det hela.
Ring först och var trevlig (att vara arg/grinig här hjälper varken dig eller dem)