Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streamade filmer hackar på atv

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har kört 3 apple tv mot mitt itunes mediabibliotek i ca 1,5 år. Är sjukt nöjd men har efter uppdateringen till senaste versionen i atv börjat få problem med streamade filmer som hackar. Mitt bibiliotek ligger på en Drobo drive kopplad med USB 2.0 till en Time Capsule. iTunes bibiloteket ligger på iMac 24 som är kabelkopplad i nätverket till Time Capsule. Samtliga aTV är kabelkopplade i nätverket.
Har provat att koppla drobodriven direkt till iMac 24 men får samma sega resultat. Därför har jag nu blivit expert på att synka material till aTV men får en känsla av att något är fel. Tacksam för all input / Hjälp / ideer.

Mvh
Fredrik

PS! Har även en uppsättning i fritidshuset som verkar ha fått samma problem efter uppdateringen. Filmerna jag överför är i H.264 ipod/iphone format (dvs små filer).

Bara en idé men har du prövat att lägga en testfilm direkt på imacen då drobon är känd för att vara rätt seg när det kommer till NAS.

Sedan kan du gå tilllbaka till förra firmware för ATV då jag tolkar det som att allt funkade då.

Håller med i din teori om att det är DROBO som är långsam. Har beställt en Seagate 1.5 TB FW800 som jag skall koppla direkt till iMac. Återkommer med resultatet om några dagar.
/Fredrik

Kollade du om det blev bra att strömma från imacens disk? Om inte det funkar från inre monterade disken så förbättrar inte en andra utomstående disk situationen utan det är något i program eller nätverkstrafiken som strular och bör felsökas.

1
Bevaka tråden