Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine - Återställning utav mail

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-09 12:46

Hej på er,

Jag har precis införskaffat en ny macbook och sålt min tidigare macbook pro (Nov 2007). Innan jag sålde Pro'n så gjorde jag en Time Machine backup på den för att lägga in allt på nya macbooken. Självklart gick det men nästan alla program hänger sig och dör vid uppstart endast 1 av 10 gånger går de att öppna.

Jag tänkte installera om datorn med en färsk installation utav leopard och sedan installera om alla program direkt på den nya istället för att föra över dessa från TM det enda jag egentligen skulle vilja ha tillbaka från TM är mina mail. Jag undrar då hur gör jag detta på enklaste sätt?

Tack, Pelle

Alla mail ligger ju i User>Bibliotek>Mail

Har du allt det sparat på TM så ska det väl inte vara så svårt att bara flytta över det, och andra grejer, i så fall till den nya installationen.
Lite flyttande och så kan det ju i och för sig bli, men det brukar ju vara bäst med ett fräscht system på en ny dator, och inte föra över system. Säkert det som den nya datorn inte gillar.

1
Bevaka tråden