Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mms

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-01-09 14:51

Hejsan.

Är på G att köpa en iPhone men undrar hur det ligger till på MMS fronten.
Det finns ju inte än, men är det någon som kan svara på om funktionen kommer att finnas med vid kommande uppdateringar eller är det enbart vid köp av ny telefon?

/Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-09 15:01

Det är ju inte hårdvaran som saknar stöd för MMS utan mjukvaran. Släpper apple någonsin fuktionen så borde den komma med i framtida mjukvaruuppdateringar. Det är dock bara en gissning, ingen vet vad apple hittar på...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 15:25

Telia har gått ut med en pressmeddelande om att de jobbar på en mjukvara som ska göra det möjligt att skicka MMS i deras nät. Programmet kommer att distribueras via AppStore och tidsramen var "inom några månader" när det skrevs om det i november. Så vi är nog ganska nära... hoppas jag iaf.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-01-09 16:17

Då är det bara till att inhandla en och hålla tummarna på att de släppen den någon gång.
Fast jag är rätt övertygad om att jag kommer vara hur nöjd som helst ändå.

Tackar för svaren!!!

Men det företaget som det ryktas som ska skapa mms appet till telia kör via push. Alltså funkar det inte med dagens mjukvara. Apple måste först lansera push till iphonen, eller om nu inte apple själv gör ett mms app.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 16:21
Ursprungligen av nollnoll:

Men det företaget som det ryktas som ska skapa mms appet till telia kör via push. Alltså funkar det inte med dagens mjukvara. Apple måste först lansera push till iphonen, eller om nu inte apple själv gör ett mms app.

Jag tror ju iof inte att Telia skulle beställa en MMS app om inte Apple vet om det. Mao jobbar de nog mer tillsammans än vad vi tror?

Nu när MMS har kommit för folk med O2 tror jag att det inte är långt kvar alls tills Telia tar tag idet

när jag var inne på telia idag och hämtade min telefon som varit på reperation sa hon att mms snart skulle komma... så som vincent1 skrev, så tar det nog inte alls lång tid tills vi har mms.

jag kan ju säga att jag saknar inte mms då jag bara skickade eller får/fick mms var vid jul med alla irriterande jul/nyårs mms.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-09 19:45

Det finns för många trådar om MMS. Se liknande trådar nedan.

*låser*

1
Bevaka tråden