Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kronhäng efter filmimport... (firewire, iMac 24)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Följande har hänt flera gånger nu.... Import av film går bra via Firewire, iMovie stängs ner och arbetet fortsätter. Jag avslutar med att sätta maccen i sleep mode.
Dagen därpå har den hängt - den ser avstängd ut men gå ej att få liv i utan att hålla av/på knappen intryck länge. Detta har alltså hänt flera gånger med exakt samma händelseförlopp så det är ingen slump.

Diskplats finns liksom rejält med minne, den senaste gången lät jag bara iMovie vara igång, alla andra applikationer stängde jag ner.

Nån som har någon idé?

Vad använder du för version av iMovie och OS X? Har du kollat så att alla program är uppdaterade? Vad är det för kamera du använder? Har det någonsin fungerat? Pröva att inte ha något annat än tangentbord, mus och kamera inkopplat i datorn.

/Adam

MacOSX är uppdaterat, iMovie 08, allt fungerar ju men under natten efter sleep så hänger sig burken. Händer bara efter en fet firewire import. Jag får väl stänga av datorn efter import o starta om MacOSX. Sist hade jag bara iMovie igång och inget annat än kameran inkopplad men fick samma fel.

Otäck upplevelse eftersom datorn är helt tyst, svart skärm o inget händer. Datorn startar om först efter en stund med av/på knappen intryckt. No big deal egentligen men lite trist.

1
Bevaka tråden