Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Spinpoint M6 500GB disk för MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu finns samsung disken inne hos dustinhome.se iaf.
http://www.dustinhome.se/pd_5010197717.aspx

någn som vågar prova??

Är riktigt sugen....har ett iPhoto bibliotek som käkar hårddisk kapacitet...

Jag beställde precis WD:s 500 GB-disk. WD har fungerar för mig förut, jag har inte så bra koll på om Samsung är bra eller inte.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag beställde precis WD:s 500 GB-disk. WD har fungerar för mig förut, jag har inte så bra koll på om Samsung är bra eller inte.

Det var ju ett väldigt bra pris tycker jag. 1135kr + 85kr i frakt är inte mycket för 500GB.
Finns det någon mer som har erfarenhet av denna disk?

Ursprungligen av langby:

Det var ju ett väldigt bra pris tycker jag. 1135kr + 85kr i frakt är inte mycket för 500GB.
Finns det någon mer som har erfarenhet av denna disk?

Det var gratis frakt i mellandagarna dessutom

Min bror köpte precis samma disk och har satt in den i sin MacBook, han verkar nöjd hittills.

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-01-06 02:28

ingen som har M6an och kan berätta vad de tycker om den?
ljudnivå är väldigt viktigt för min del, hör inget av disken på min unibody mbp som det är nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 12:21

Jag har samsung-disken på 500GB i min MBP 2007 Santa Rosa (15.4"), och det funkar utmärkt. Jag märker ingen direkt skillnad vare sig i ljudnivå eller prestanda jämfört med originaldisken. Väldigt nöjd hittills med andra ord.

Ursprungligen av langby:

Det var ju ett väldigt bra pris tycker jag. 1135kr + 85kr i frakt är inte mycket för 500GB.
Finns det någon mer som har erfarenhet av denna disk?

Nu har jag precis stoppat in disken och testat den. Bra resultat och så långt allt väl.

En fördel med WD:s WD5000BEVT över Samsung M6 är att WD:s disk har bara två plattor istället för tre som Samsung har. Läs mer här.

Varför finns inte 500GB direkt från Apple?

Ursprungligen av Leftrustle:

Varför finns inte 500GB direkt från Apple?

Bra fråga. Apple är väl inte snabbast med att ta till sig sådana nyheter. Och jag kan tänka mig att i november när dom lanserade de nya bärbara så fanns det inte 500-diskar i tillräcklig omfattning för att det var aktuellt då.

Nu däremot borde det finnas förstås, men Apple verkar ibland bara uppdatera tillvalen när de lanserar nya modeller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 23:08

Dags att få tummen ur och införskaffa en 500 GB WD-disk nu tror jag. Samt ett verktygskit för att byta den...

Ursprungligen av Solid:

Dags att få tummen ur och införskaffa en 500 GB WD-disk nu tror jag. Samt ett verktygskit för att byta den...

Jag rekommenderar 30-8540 och 30-8546 som finns hos Clas Ohlson. Jag tror det är rätt nummer (går inte att se de enskilda på egna sidor).

Det ena är ett set med 7 mejslar och det andra en bitssats med 30 bits + mejsel (se även bilden).

Med dessa två har man så man klarar sig. Egentligen är väl enbart bitssatsen tillräcklig, men det är smidigt att slippa byta bits fram och tillbaka, så man använder bits för torx och vanlig mejsel för phillipsskruvarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 13:45
Ursprungligen av Adrian B:

Jag rekommenderar 30-8540 och 30-8546 som finns hos Clas Ohlson. Jag tror det är rätt nummer (går inte att se de enskilda på egna sidor).

Det ena är ett set med 7 mejslar och det andra en bitssats med 30 bits + mejsel (se även bilden).

Med dessa två har man så man klarar sig. Egentligen är väl enbart bitssatsen tillräcklig, men det är smidigt att slippa byta bits fram och tillbaka, så man använder bits för torx och vanlig mejsel för phillipsskruvarna.

Tackar!

Bevaka tråden